به گزارش پارس به نقل از ایرنا در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه گفته شده است: سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه ومذاکره کننده ارشد هسته ای این کشور ازطرف مسکو در مذاکرات ژنو6 شرکت کرد.

در بیانیه یادآوری شده است : محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و خانم کاترین اشتون نماینده سیاسی اتحادیه اروپا سرپرستی هیات های مذاکره کننده دراین مذاکرات را برعهده داشتند.

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرده است: دراین دور ازمذاکرات ایران و1+5 پیشرفت های قابل توجهی به دست آمده است.

در بیانیه گفته شده است : درجریان مذاکرات ژنو6 درچارچوب های مختلف ازجمله در سطح مدیران سیاسی وزارتخانه های امورخارجه کشورهای عضو 1+5 و تحت ریاست اشتون و ظریف، پیشرفت های قابل توجهی در نگارش موافقت نامه هسته ای ایران به دست آمد.

درادامه بیانیه اضافه شده است: اما با توجه به این واقعیت که برای توافق نهایی درمورد جنبه های کلیدی متن توافقنامه به زمان بیشتری نیاز است، طرفین برای تمدید برنامه اقدام ژنو و تمدید مذاکرات ایران وگروه 1+5 توافق کردند.

دربیانیه وزارت خارجه روسیه همچنین به دیدارهای ریابکوف با ظریف وعراقچی وتخت روانچی معاونان وزیرخارجه کشورمان ونیز برنز وشرمن دستیاران وزیرخارجه آمریکا و چند مقام دیگر شرکت کننده درمذاکرات ژنو اشاره شده است.