به گزارش پارس به نقل از فردا، نزدیک به یکسال پیش بود که در آستانه انتخابات سال 92، شورای نگهبان در راستای تایید و رد صلاحیت ثبت نام کنندگان انتخابات ریاست جمهوری مهر رد بر پرونده 2 چهره مشهور زد. حالا از آن روز بیش از یکسال می گذرد و رفته رفته اتفاقات رخ داده در ماجرای انتخابات سال گذشته به ورطه فراموشی سپرده می شود. جریان های سیاسی نیز با نگاه به آینده خود را آماده انتخابات مجلس می کنند و برخی گروه ها نه تنها از حالا، بلکه از همان روزهای بعد از انتخابات ریاست جمهوری کار خود را برای کسب کرسی های مجلس آغاز کردند.    

 
در این بین تعقیب و بررسی عملکرد جریان های فعال برای انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی نشان می دهد که اکثر این جریانات از ماجرای انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته و رد صلاحیت های انجام گرفته توسط شورای نگهبان به شدت هراس داشته و تمام فعالیت های خود را بر اساس عبور از فیلتر این شورا برنامه ریزی می کنند.  
 
یکی از این گروه های سیاسی، جریان موسوم به انحرافی است که در بین حلقه یاران رئیس جمهور سابق کشورمان ایجاد شد. یکسال پیش بود که رئیس دولت دهم در اقدامی غیر قانونی دست در دست حاشیه سازترین مرد دولت گذشته وارد وزارت کشور شد تا از اسفندیار رحیم مشایی به عنوان کاندیدای دولتی ها در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم رونمایی کند. این در حالی بود که فیلتر شورای نگهبان دست رد به سینه رئیس جمهور سابق کشور زد تا نزدیک ترین یار وی از حضور در انتخابات جا مانده و انتخابات ریاست جمهوری بدون حضور نماینده ای از میان دولتی ها برگزار شود. در این بین اما حالا بعد از گذشت یکسال از آن اتفاقات، تحرکات مخفیانه احمدی نژاد و یارانش همچنان ادامه دارد و از همان روز، سکوتی جالب توجه در بین حامیان جریان انحرافی ایجاد شد.  
 
فاز جدید برنامه های جریان انحرافی
 
جریان انحرافی که مدتی است به صورت خاموش در حال فعالیت است اقدامات تازه ای را به منظور ورود به انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز کرده است. برخی از اطرافیان محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان که هسته اصلی این فعالیت ها را تشکیل داده اند و با برگزاری جلسات متعدد طرح های مختلفی را در راستای جذب عناصر و معرفی برای تصدی کرسی‌های مجلس تهیه کرده‌اند.
 
این جریان تاکتیک های مختلفی را برای حضور همه جانبه انتخابات آینده‌ مجلس برنامه ریزی کرده است. یکی از این راهبردها نشست های استانی است؛ خبرها حاکی از آن است که چندی است به صورت جدی از سوی هسته اصلی این جریان موضوع انتخابات مجلس پیگیری می شود و سعی شده تا به دور از حاشیه های تبلیغاتی نشست های لازم در استان ها با حضور افراد اصلی این جریان و غالبا به صورت مخفیانه برگزار شود.
 
بر اساس این گزارش مقرر شده که در هر استان لیست های مختلفی داده شود. در هریک از این لیست ها از افراد سفید و بی سابقه استفاده شده تا بعد از پالایش های لازم توسط  هسته مرکزی جریان و شورای نگهبان آسیب ها کم شود و حضور به صورت گسترده و جامع باشد تا از این طریق بتوانند به اهداف مد نظرشان دست پیدا کنند.
 
برنامه های هما و ناما ادامه دارد
 
نزدیک به یک ماه پیش بود که «فردا» در گزارشی از فعالیت استانی گروه "هما" پرده برداشت و به جلسات مخفیانه این جریان در استان های مختلف اشاره کرد. حالا به نظر می رسد لیست های ارائه شده از سوی جریان انحرافی در ادامه همان فعالیت های 2 گروه "هما" و "ناما" می باشد.  
 
«فردا» در این گزارش آورده بود: «برخی بر این باورند که گروه های "هما" و "ناما" که عناوین اختصاری هواداران محمود احمدی نژاد و نهضت ملی استقلال ایران هستند ربطی به رئیس جمهور سابق نداشته و فعالیت این گروه ها خودسرانه است. گروه هواداران محمود احمدی نژاد تحرکات بیشتری را از خود به نمایش می گذارند و شنیده ها حاکی از برگزاری جلسه مخفیانه طیف احمدی نژاد با حضور عناصر وابسته به این طیف از سراسر کشور است. همچنین گفته می شود بررسی وضعیت داخلی و برآورد مقبولیت اقدامات دولت در افکار عمومی و نحوه ورود اصولگرایان به انتخابات مجلس، چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی این طیف از محوری ترین برنامه های این نشست بوده است. به هر صورت پس از برنامه ریزی های گسترده طیف های مختلف در کشور برای دست‌یابی به مجلس، باید دید که هواداران محمود احمدی نژاد نیز می توانند خود را به این قدرت برسانند یا خیر.»
 
این در حالی است که به نظر می رسد این 2 گروه که باقی ماندگان جریان انحرافی هستند نزدیکی بیشتری به احمدی نژاد دارند و حالا به صورت مستقیم با رئیس جمهور دولت دهم ارتباط دارند. در این بین مهمترین دلیلی که می توان برای ارتباط احمدی نژاد با این 2 گروه مطرح کرد، سکوت رئیس جمهور سابق کشورمان در مقابل فعالیت های این گروه هاست که این سکوت و عدم اعلام استقلال احمدی نژاد از این جریانات موجب می شود تا اهالی سیاست بر ارتباط مخفیانه آنها صحه گذارند.