به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، يك كاربر شبكه هاي اجتماعي نوشت:

شاید دیگر اکثر افراد فرق بین مسجد الاقصی (بالا) و مسجد قبه الصخره (پايين) را بدانند. مسجد الاقصی ، محل قبله اول مسلمین است که در قرآن ذکر شده است و مسجد قبه الصخره محل سنگی‌ است که رسول خدا از آن به معراج رفتند. با این که اهمیت مسجد الاقصی بیش از مسجد قبه الصخره است، اما همواره مسجد قبه الصخره نماد قدس نزد مسلمین است. اما چرا؟

از چند سال قبل عده‌ای این توهم توطئه را در رسانه‌های فارسی رواج دادند که اسرائیل می‌‌خواهد مسجد قبه الصخره را نزد مسلمین جای مسجد الاقصی جا بیاندازد تا بعد خراب کردن مسجد الاقصی آسان تر شود چون مسلمین متوجه نخوهند شد. اما این یک توهم توطئه بیش نیست چون شواهدی در دست نیست. می‌‌خواهم توضیح دهم چرا این تصور صحیح نیست. نزد فلسطینیان فرق بین این دو کاملا واضح است و اینطور نیست که به این راحتی‌ بشود آنها را به اشتباه انداخت اما چرا حتی خود آنها هم مسجد قبه الصخره را نماد انتخاب کرده اند؟

http://www.idfblog.com/hamas/files/2012/01/Hamas-Logo-640x700.jpg

دلیلش این است که نزد یهودیان، مقدس‌ترین مکان معبد سلیمان است که معتقدند در شهر قدس قرار داشته است و بعد خراب شده است. این که محل دقیق معبد کجا بوده است، نزد خودشان هم اختلافی است اما اکثر آنها نقشه‌ای که ارائه می‌‌کنند، معبد  سلیمان را روی مسجد قبه الصخره قرار می‌‌دهند و لذا می‌‌گویند برای باز ساختن معبد سلیمان باید حداقل مسجد قبه الصخره  را خراب کرد و الان هم شکایت اصلی‌ آنها این است که می‌‌خواهند در مسجد قبه الصخره حداقل حضور داشته باشند ولی‌ اوقاف قدس که کنترل بخش اسلامی شهر قدیم قدس را در اختیار دارد اجازه نمی دهد. بنابرین مسجد قبه الصخره  در خطر بیشتری نسبت به مسجد الاقصی  قرار دارد و لذا فلسطینیان هم آن را به عنوان نماد انتخاب کرده اند. البته مسجد الاقصی هم در خطر است چون محدوده معبد نزد برخی‌ یهودیان آن را هم در بر می‌‌گیرد اما مسجد قبه الصخره بیشتر در خطر است. لذا خود فلسطینی‌ها هم مسجد قبه الصخره را نماد قدس و مبارزات انتخاب کرده اند که اهمیت آن را نشان دهند.

پ.ن.: لینک از سایت هایی که مکان معبد سلیمان ادعایی را  مسجد قبه الصخره اعلام می‌‌کند و خواستار تخریب آن است.:

http://www.henrymakow.com/jesus_is_the_true_temple_stopp.html
http://endtimepilgrim.org/thirdtemple.htm

http://www.templemount.org/theories.html

http://www.contenderministries.org/prophecy/templelocation.php

aghsa

aghsa1