به گزارش پارس به نقل از ایرنا ، در دیدار ویلیام برنز با محمد جواد ظریف که چهل و پنج دقیقه به طول انجامید طرفین درخصوص نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌ها تبادل نظر کردند.

نشست ۲ ساعته ایران، اتحادیه اروپا و آمریکا در کوبورگ نیز که از ساعت ۱۱ روز چهارشنبه آغاز شد، بعد از ۲ ساعت رایزنی‌های فشرده دقایقی پیش به پایان رسید.

مجید تخت روانچی و عباس عراقچی معاونان وزیر امور خارجه ایران، هلگا اشمید و استفان کلمنت معاونان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی و وندی شرمن سرپرست هیات مذاکره کننده آمریکایی در این نشست سه جانبه درخصوص تعهدات ایران و ۱+۵ تبادل نظر کردند.

مذاکرات هسته‌ای وین ۶ که از یازدهم تیرماه آغاز شده همچنان با رایزنی‌ها و انجام دیدارهای دو جانبه، سه جانبه و عمومی هیات‌های مذاکره کننده ایران و ۱+۵ با دستور کار نگارش متن پیش‌نویس توافق جامع هسته‌ای ادامه دارد.

این دور از گفت‌وگوهای هسته‌ای که آخرین مرحله از مذاکرات قبل از پایان مهلت تعیین شده ۲۰ جولای در توافق موقت ژنو محسوب می‌شود، با اضافه شدن وزیران امور خارجه آمریکا و سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس به مذاکرات از روز یکشنبه گذشته شکل جدی‌تری به خود گرفت.

محمدجواد ظریف، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی در ملاقات‌های متعدد گروهی، دوجانبه و سه جانبه با همتایان آمریکایی و اروپایی خود در روزهای گذشته به بررسی روند مذاکرات و حل و فصل اختلافات موجود پرداخت.

ظریف در چهار دیدار دو جانبه با جان کری همتای آمریکایی خود مذاکرات فشرده، جدی و سختی را با هدف رفع ابهام‌ها از برنامه هسته‌ای ایران و همچنین تحقق حقوق ملت ایران انجام داد و این گفت‌وگوها به گونه‌ای انجام شد که وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز سه‌شنبه خود با خبرنگاران قبل از ترک وین به مقصد واشنگتن از ظریف به عنوان مذاکره کننده‌ای سرسخت یاد کرد.

مذاکرات وین ۶ با جدیت و تلاش طرفین مذاکره برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای تا ۲۹ تیرماه (۲۰ جولای) درحالی ادامه خواهد داشت که گمانه زنی‌ها و اظهار نظرهای منتشر شده به نقل از منابع دیپلماتیک دو طرف نشان از احتمال تمدید مذاکرات بعد از پایان فرصت تعیین شده در توافق موقت ژنو دارد.

براساس توافق موقت ژنو، مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵  بعد از پایان فرصت ۲۰ جولای قابل تمدید برای یک دوره ۶ ماهه دیگر نیز خواهد بود.