به گزارش پارس به نقل از فارس ؛ ابراهیم انصاریان رئیس‌دفتر رئیس مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین جزئیات روند درمانی و همچنین وضعیت جسمی آیت‌الله مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مشکل عفونت ریوی ایشان طبق گزارش‌هایی که امروز از پزشکان معالج گرفتم برطرف شده است.

وی ادامه داد: وضعیت قلب، کبد، آزمایشات خونی و مسائل گوارشی نیز خدا را شکر نسبت به قبل تثبیت شده و حالت ایشان رو به عادی است.

انصاریان افزود: اما مشکلی که تا کنون برطرف نشده بحث مغزی ایشان است، البته آیت‌الله تا حدودی برخی حرکات را دارد ولی کامل نیست که روند درمانی ایشان در این خصوص ادامه دارد.

ریس دفتر رئیس مجلس خبرگان افزود: مشاوره‌هایی هم خارج از تیم پزشکی بیمارستان انجام شده و ما و تیم پزشکی نیز تلاشمان را به امید خداوند انجام می‌دهیم که وضعیت مغزی ایشان نیز رو به بهبودی برود.

وی ضمن تشکر از دعاهای خیر مردم برای بهبودی حال آیت‌الله مهدوی کنی،گفت: در این مدت شاهد بودیم که مردم با عشق و علاقه برای آیت‌الله دعا می‌کردند. ما امیدمان همچنان به دعاهای مؤمنین است و از همه مردم در این شب‌های احیا تقاضا داریم که باز هم دست به دعا بردارند و برای همه مریض‌ها و مشکلاتی که برای مردم مظلوم فلسطین دعا کنند و همچنین حضرت آیت‌الله مهدوی کنی را نیز از دعاهای خیر خودشان فراموش نکنند.

انصاریان، با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی کنی در شب‌های احیاء توصیه‌هایی را به جوانان و مردم داشتند، گفت: ایشان مکرراً به جوانان تأکید می‌کردند که نماز اول وقتشان ترک نشود، توسل به حضرت ولیعصر(عج) را در امور خود قرار دهند. انس بیشتری با قرآن بگیرند، احترام به بزرگترها و خواسته پدر و مادر را جزء امورات زندگی خود قرار دهند. علم آموزی جوانان فراموش نشود که از جمله تأکیدات آیت‌الله در شب‌های احیاء بود.

رئیس دفتر رئیس مجلس خبرگان، با بیان اینکه آیت‌الله در شب‌های احیاء توسل به حضرت ولیعصر(عج) را تأکید داشتند، گفت: آیت‌الله به نقل از استادشان مرحوم آیت‌الله حاج‌علی‌اکبر برهانی می‌فرمودند که در شب‌های ماه مبارک رمضان به ویژه در شب‌های احیاء برای توسل به امام زمان آیه شریفه «قَالُواْ یَا أَیُّهَا الْعَزِیزُ مَسَّنَا وَأَهْلَنَا الضُّرُّ وَجِئْنَا بِبِضَاعَةٍ مُّزْجَاةٍ فَأَوْفِ لَنَا الْکَیْلَ وَتَصَدَّقْ عَلَیْنَآ إِنَّ اللّهَ یَجْزِی الْمُتَصَدِّقِینَ » که آیه۸۸ سوره یوسف است را قرائت کنید و ما هم به تبعیت از آیت‌الله مهدوی‌کنی (عج) به امام زمان متوسل می‌شویم و برای شفای همه مریض‌ها به خصوص آیت‌الله مهدوی کنی شفای عاجل را آرزو می‌کنیم.