به گزارش پارس به نقل از مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی حسینعلی حاجی دلیگانی با اعلام اخطار قانون اساسی از عدم برگزاری جلسه مشترک میان قوه مقننه و قضائیه انتقاد کرد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه با مقام معظم رهبری ایشان بر تشکیل جلسات مشترک سران قوا و جلسات مشترک و دو جانبه بین قوا جهت تبادل نظر و مشورت تاکید داشتند.

وی ادامه داد: علیرغم فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این که بدنه مدیران قوا با هم جلسه داشته باشند هنوز مجلس شورای اسلامی برای برگزاری جلسه مشترک با قوه قضائیه برنامه ریزی خاصی انجام نداده است.

حاجی دلیگانی از هیات رئیسه مجلس خواست در راستای تحقق این فرمایش مقام معظم رهبری اقدام کنند تا نمایندگان بتوانند نظرات و پیشنهادات خود را به قوه قضائیه منتقل کنند.

وی در بخش دیگری از این تذکر از عدم اعلام وصول طرح استیضاح وزیر نیرو انتقاد کرد و گفت: تا امروز سه جلسه با وزیر نیرو برگزار کردیم و 1.5 ماه از قول آخر رئیس مجلس برای برگزاری جلسه نهایی با وزیر نیرو می گذرد، طرح استیضاح را اعلام وصول کنید.

در ادامه محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: برگزاری جلسه مشترک قوه قضائیه و مقننه را پیگیری می کنیم.

وی همچنین در مورد اعلام وصول استیضاح وزیر نیرو نیز گفت: تذکرات شما و نمایندگان دغدغه همه ما است، در جلسه اخیر هیات رئیسه با توجه به مشکل آب در اصفهان و ارومیه تصمیم گرفتیم جلسه ای را با حضور وزیر نیرو، رئیس مجلس و استیضاح کنندگان برگزار کنیم.

ابوترابی تاکید کرد: امیدواریم این جلسه نقشه راهی برای آرامش شما تدوین کند.