به گزارش پارس به نقل از کیهان، گزارشگر شبکه بی‌بی‌سی با انتشار این خبر نوشت؛ کری در دومین دیدار با ظریف بر ارزیابی اراده ایران می‌پردازد. دیپلمات‌های آمریکایی به خبرنگاران گفته‌اند کری در این دیدار همتای ایرانی‌اش را برای «گرفتن تصمیم‌های سخت» تحت فشار قرار می‌دهد.
وزرای خارجه آلمان، فرانسه و بریتانیا بعد از دیدار با وزیر امور خارجه ایران و تاکید بر جدی بودن اختلاف‌ها وین را ترک کردند، اما وزیر خارجه آمریکا برای ادامه مذاکرات دو جانبه با ایران همچنان در هتل محل‌ مذاکرات است.
در همین حال روزنامه لس‌آنجلس تایمز در تحلیلی بلوف‌آمیز مدعی شد آمریکا بدون امتیازدهی قابل توجه ایران، مذاکرات را تمدید نمی‌کند! لس آنجلس تایمز نوشت:‌«آمریکا تاکید کرده بدون دریافت امتیازات قابل توجه هسته‌ای از ایران طی روزهای آتی، زمان مذاکرات را بعد از پایان ضرب‌الاجل 29 تیر ماه (20 ژوئيه) تمدید نخواهد کرد.
این روزنامه آمریکایی افزود: مقام‌های واشنگتن روز شنبه هشدار دادند اگر ایران طی چند روز آینده امتیازات قابل توجهی واگذار نکند، آنها نیز درصدد تمدید مدت مذاکرات برنخواهند آمد. آمریکا و متحدانش در پی پیشبرد مذاکرات هسته‌ای با ایران قبل از 20 ژوئیه هستند و گرفتن امتیازات قابل ملاحظه است و در عین حال مقام‌های عالی واشنگتن تصریح کرده‌اند که طرفین هنوز بر سر ظرفیت غنی‌سازی مجاز برای ایران اختلافات جدی دارند.
به نوشته لس آنجلس تایمز، یک مقام ارشد تیم اوباما تاکید کرده است: گرچه طرفین طی این 5 ماه و مذاکراتی که تقریباً هر روز در جریان بوده به پیشرفت‌هایی دست یافته‌اند اما ایران هنوز در برخی مسائل کلیدی از موضع خود که به عقیده ما غیرقابل اجرا و نامناسب است، کوتاه نیامده است.
نویسنده این مقاله درباره بیانات هفته گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی راجع به مذاکرات هسته‌ای و موضع ایران نوشت:‌ آیت‌الله خامنه‌ای معمولاً سعی می‌کند خود را از موضوعات خاص هسته‌ای دور نگه دارد اما وی در گفته‌های هفته قبل خود با استفاده از ادبیاتی تخصصی و فنی اعلام کرد ایران خواهان افزایش ظرفیت غنی‌سازی خود به مقیاس صنعتی است.
لس‌آنجلس تایمز افزود: تحلیلگران معتقدند سخنان آیت‌الله خامنه‌ای پیامی به مذاکره‌کنندگان غربی است که ایران در برابر قدرت‌ها تسلیم نمی‌شود.
این روزنامه یادآور شد تیم اوباما می‌خواهد حجم کنونی برنامه هسته‌ای ایران با 10 هزار سانتریفیوژ، به شدت کاهش یابد و تنها «میزان بسیار ناچیزی» از آن برجا بماند چرا که معتقد است ایران می‌تواند مانند بسیاری از کشورها اورانیوم غنی شده را از منابع خارجی بخرد.
این روزنامه افزود: با این وجود به نظر می‌رسد سخنان هفته گذشته آیت‌الله خامنه‌ای بیش از هر زمان دیگری حکایت از این دارد که وی توافقی را خواهد پذیرفت که با معیارهای ایران تطابق داشته باشد.