به گزارش پارس، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: اتحادیه اروپا به تازگی نام 11 مقام جدید روسی را به فهرست تحریم های خود افزوده است. توقیف اموال و دارایی‌ها و ممنوعیت سفر به کشورهای اروپایی از مهمترین تحریم‌های جدید اعمال شده اتحادیه اروپا به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش آلکساندر لوکاشویچ سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: رویکرد ما نسبت به فهرست تحریم ها تغییر نکرده است. این یک اقدام غیر دوستانه است که بی شک بر کل روابط مسکو با اتحادیه اروپا تاثیر منفی خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: ما به طور قطع بر این باور و عقیده هستیم که این روشی برای همکاری بین کشورهای مختلف به خصوص بین روسیه و اتحادیه اروپا نخواهد بود.

رهبران اروپا در نشست 27 ژوئن هشدار داده بودند که در صورتی که روسیه در راستای کاهش تنش ها در شرق اوکراین گام برندارد با اعمال تحریم های جدیدی روبرو خواهد شد.

کشورهای غربی بارها روسیه را به دست داشتن به تحولات شرق اوکراین و حمایت از استقلال طلبان این کشور متهم کرده اند ولی روسیه ضمن رد این اتهامات بر این باور است که آمریکا و اروپا به بهانه بحران اوکراین قصد گسترش نفوذ و حضور نظامی خود را در شرق اروپا دارند.