به گزارش پارس به نقل از مهر، اعدام 30 نفر در دیالی از سوی تروریستها، تکذیب تسلط داعش بر جرف الصخر و انتفاضه قریب الوقوع عشایر موصل علیه گروههای تکفیری بعثی از مهمترین اخبار مربوط به عراق است.


به گزارش شبکه السومریه، صادق الحسینی رئیس کمیته امنیتی در شورای استان دیالی گفت: تروریستهای داعش طی دو هفته گذشته در مناطق مختلف دیالی بیش از 30 نفر را اعدام کرده اند.

 وی افزود: این اعدام ها به بهانه های واهی صورت می گیرد. تروریستهای داعش همچنین صد منزل متعلق به آوارگان منطقه العظیم را در شمال بعقوبه در حد فاصل دیالی و صلاح الدین تخریب کرده اند.

از سوی دیگر فلاح الخفاجی رئیس کمیته امنیتی در شورای استان بابل تاکید کرد: نیروهای امنیتی از صبح روز گذشته عملیاتی را علیه تروریست ها در جرف الصخر آغاز کرده اند و این عملیات به شکل موثر و مطابق طرحهای از قبل تعیین شده پیش می رود و ما به طور کامل جرف الصخر را به محاصره در می آوریم و نیروهای امنیتی تروریستها را در جرف الصخر پاکسازی خواهند کرد.

وی افزود: شایعاتی که از تسلط داعش بر جرف الصخر حکایت دارد بی اساس است و نیروهای امنیتی در آمادگی کامل به سر می برند و بر اساس رایزنی هایی که با فرمانده عملیات بابل داشتم وی از انجام طرح مطابق برنامه خبر داد.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی در فلوجه اعلام کرد: بیشتر گروههای مسلح شامل جیش المجاهدین، انقلابیون عشایر و گردانهای انقلاب دهه بیست فلوجه را پس از مخالفت با بیعت با ابوبکر البغدادی ترک کرده اند و گروهک داعش بر مناطقی که این گروهها در آن حضور داشته اند حاکم شده اند و این گروهها از فلوجه خارج و به منطقه الکرمه رفته اند.

این درحالی است که قاسم عطا سخنگوی نیروهای مسلح عراق گفت: بیشتر عشایر موصل آماده انتفاضه برای بیرون کردن داعش از این شهر می شوند و نیروی هوایی نیز عملیات های موفقی علیه داعش انجام داده است.