به گزارش پارس، حسین گروسی عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با مهر با اشاره به نتیجه کمیته تحقیق و تفحص از استانداری تهران اظهار داشت: نتایج تحقیق و تفحص از استانداری تهران در دوره دولت دهم که از اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز شده بود به جمع بندی نهایی رسیده است و ماه آینده در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

وی درباره مراحل بررسی این تحقیق و تفحص گفت: مسئله اول پیگیری پروژه‌های مصوب سفر‌های استانی است که بسیاری از این پروژه‌ها يا به نتیجه نرسیده و یا اینکه به صورت نیمه‌کاره متوقف شده‌اند.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از استانداری تهران افزود: محور دوم برپایه عملکرد مالی استانداری است چرا كه در سطح استان تهران اعتبارات میان شهرستان‌های  پرجمعیت و کم‌جمعیت باید با یک توازن خاص توزیع شود که متأسفانه در استانداری تهران چنین اتفاقی نیفتاده است.

گروسی با اشاره به محور سوم این تحقیق و تفحص اضافه کرد: جذب نیرو در استانداری‌ها که چارچوب استخدام آن مشخص نیست و همچنین موضوع انتصاب مدیران شهری و بخشی که واكنش‌هاي بسیاری را برانگیخته نیز از محورهای این تحقیق و تفحص است، زیرا افرادی در اين سمت منصوب می‌شوند که تجربه کافی نداشته و در مواقع حساس کار را رها می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مسئولان و مدیران متخلف به قوه قضایه معرفی خواهند شد یا خیر اظهار داشت: مدیران و مسئولانی که پس از جمع بندی نهایی تحقیق و تفحص تخلفاتی داشته باشند به قوه قضایئه معرفی خواهند شد تا در مراجع قضایی تخلفات آنها پیگیری شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای برخی از مدیران سابق استانداری به دلیل تخلفاتی که داشتند در دیوان محاسبات پرونده هایی تشکیل شده است که جزئیات آن را پس از قرائت گزارش تحقیق و تفحص در صحن علنی مجلس اعلام خواهیم کرد.