به گزارش پارس به نقل از العالم، معاون مدیر مرکز مطالعات راهبردی دمشق "ابوبکر بغدادی" سرکرده گروه تروریست داعش را "بن لادن جدید" توصیف کرد و از سرنخ هایی درباره ارتباط او با سازمان جاسوسی آمریکا پرده برداشت.

 "طالب ابراهیم" گفت: ابوبکر بغدادی در زندان "بوکا" در عراق زندانی آمریکایی‌ها بود، و هنگام آزادی به آنها گفت که به زودی در آمریکا همدیگر را ملاقات می کنند.

وی در مصاحبه با رادیو صدای روسیه افزود: صد در صد اطمینان دارم که در دوران زندانی بودن ابوبکر بغدادی نزد آمریکایی‌ها در عراق، سازمان جاسوسی امریکا (سی آی ای) با وی ارتباط برقرار کرد، و او را برای کارکردن در سی آی ای مأمور کرد.

طالب ابراهیم تأکید کرد: منابع آگاه در آمریکا گفته‌اند، آنچه که در عراق و سوریه روی می دهد، از سوی سی آی ای طراحی شده است؛ و سازمان جاسوسی آمریکا شیوه قدیمی جنگ خود ضد اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان را دوباره در منطقه از سرگرفته است.
 

 "اکنون نیز یک القاعده جدید ضد عراق و سوریه شکل گرفته است، که ممکن است در آینده ضد کشورهای دیگر منطقه فعال شود"

طالب ابراهیم خاطرنشان کرد: اکنون نیز یک القاعده جدید ضد عراق و سوریه شکل گرفته است، که ممکن است در آینده ضد کشورهای دیگر منطقه فعال شود.

این پژوهشگر سوری اظهار داشت: در آینده نیز این گروه تروریستی برای مقابله با رشد روز افزون نقش روسیه در منطقه و جهان به کار گرفته خواهد شد.

طالب ابراهیم درخصوص ماجرای قتل سفیر آمریکا در بنغازی گفت: برخلاف اظهارات رئیس جمهور آمریکا، قتل سفیر این کشور در بنغازی ماجرای متفاوتی دارد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارشهای رسانه‌ای و اطلاعاتی تأیید شده از آمریکا، سفیر این کشور پس از دیدار با سرکنسول ترکیه در لیبی کشته شد؛ و محور این دیدار درباره چگونگی انتقال سلاح و مواد شیمیایی برای گروه‌های تروریستی در سوریه بود.

طالب ابراهیم تأکید کرد: احتمالا سی آی ای در قتل سفیر آمریکا در بنغازی دست داشت، و این کار به خاطر از بین بردن مدارکی بود که نشان می داد آمریکا در بحران سوریه دست دارد. به ویژه اینکه قتل این سفیر، یک ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفت و انتشار این اطلاعات موجب ناکامی اوباما در انتخابات می شد.

وی در خصوص تأخیر آمریکا در برخورد نظامی با داعش گفت: مهمترین دلیل درباره حمایت آمریکا از داعش، این است که آمریکا این گروه را در فهرست سازمانهای تروریستی خود قرار نداده است؛ درحالیکه آمریکا جبهه النصره و سرکرده آن جولانی را در این فهرست گنجانده است.
 
"در نهایت برای آمریکا تنها چیزی که اهمیت دارد، امنیت اسرائیل است؛ هرچند که این امنیت روی دریاچه ای خون اعراب و مسلمانان ایجاد شده باشد"

طالب ابراهیم اظهار داشت: اخیرا نیز جایزه ای ده میلیون دلاری برای ابوبکر بغدادی سرکرده داعش اعلام کرده اند که کاملا مشابه بازی آمریکا در ماجرای بن لادن سرکرده سابق تشکیلات القاعده است. آمریکا نیز برای بن لادن جایزه بزرگی تعیین کرده بود، ولی سی آی ای هنگامی که خواست او را به قتل برساند، به راحتی او را حذف کرد.

طالب ابراهیم گفت: ابوبکر بغدادی همان اسامه بن لادن جدید در منطقه است، و او به همراه ابومحمد جولانی و همه تروریستها زیر چتر سی آی ای فعالیت می کنند.

وی با این حال خاطرنشان کرد: البته باید خاطرنشان کرد که همه این افراد به صورت مستقیم زیر نظر سی آی ای فعالیت نمی کنند به صورتیکه جولانی زیر چتر حمایتی بندر بن سلطان و سازمان اطلاعات عربستان قرار دارد، و ابوبکر بغدادی هم زیر چتر سازمان اطلاعات قطر و ترکیه و با همکاری عربستان است، و ایمن ظواهری سرکرده تشکیلات القاعده نیز از طریق واسطه پاکستانی، مستقیما زیر چتر سی آی ای فعالیت می کند.

طالب ابراهیم تأکید کرد: عربستان سعودی و چند کشور دیگر در منطقه مزدور آمریکا هستند، ولی در نهایت برای آمریکا تنها چیزی که اهمیت دارد، امنیت اسرائیل است؛ هرچند که این امنیت روی دریاچه ای خون اعراب و مسلمانان ایجاد شده باشد.