همایش منفعلانه "ما دل آرامیم" و سخنان آقای "علی جنتی" که متاسفانه وزیر ارشاد دولت یازدهم است، برای آنانکه دغدغه فرهنگ انقلاب را دارند نا امید کننده بود. نا امیدی نه از اینکه این شخص سکّان دار امر فرهنگ شده است، بلکه نا امیدی از این جهت که تفکر حاکم بر این دولت حتی توان حفظ وضع فرهنگی موجود و جلوگیری از عقبگرد آنرا ندارد، چه رسد به بهبود این وضع...

آقای وزیر فرهنگ در اظهاراتی "غیر مسؤولانه" مجموعه ایی از آرزوهای دست نایافتنی دولت یازدهم را لیست کرد و نشان داد که تنها موضوعی که به فکر آن نیست "فرهنگ" است. 

او شاید در میان سوت و کف مخاطبان، به یاد کشیده شدن پایش به مجلس افتاد و گفت:

"...نگرانی شما این است که چرا یک خانم ساپورت پوشیده و بعد وزیر را به مجلس می کشانید...ما نگرانیهای عمیقتری داریم، نگران آینده کشور، وضع اقتصاد، بیکاری جوانان...مسکن..."

حالا از وزیر فرهنگی که خیلی نگران فرهنگ حجاب نیست و یا به تعبیری "بی خیال" آن است سوال میکنیم:

۱- جناب وزیر! شما وزیر فرهنگ هستید یا وزیر اقتصاد؟! شما وزیر فرهنگ هستید یا وزیر کار و رفاه اجتماعی؟! یا شاید هم وزیر مسکن؟! آیا قصد دارید با فرافکنی، وظیفه ذاتی خود در زمینه حجاب را نادیده بگیرید؟!

۲- جناب وزیر! براستی تصور میکنید نگرانی عمیق در خصوص وضع اسفبار حجاب، یک حساسیت شخصی در خصوص ساپورت است؟! قطعا ساپورت و امثال این معضلات ریشه در تغییرات فرهنگی دارد، آیا فکر میکنید منتقدین وضع فعلی حجاب به ریشه ها و زمینه های این آسیب فرهنگی توجه ندارند؟!

۳- جناب وزیر! اگرچه شاید جنابعالی چهره ایی کاملا فرهنگی برای انتصاب در مقام "وزارت ارشاد" نبودید اما آیا پاک کردن صورت مسأله و سیاسی جلوه دادن مشکلات (آنگونه که در صحبتهای شما موج میزند) آنهم از سوی یک مقام فرهنگی، موجب ترقّی و پیشرفت فرهنگی جامعه ماست؟! یا الگویی است مناسب برای آنها که میخواهند هر موضوع فرهنگی را سیاسی تحلیل کنند؟!

و سخنی هم با رئیس جمهور محترم،
جناب آقای روحانی! شما بارها فرموده اید: "دست در دست هم دهیم و مشکلات را حل کنیم" اما با قاطعیت عرض میکنم: ما در راه فرهنگ انقلاب دست در دست کسی که فرهنگ را اولویت چندم بعد از اقتصاد میداند، نمی دهیم...