به گزارش پارس به نقل از  تسنیم ، یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین اعلام کرد: بالگردهای ارتش عراق یک تانکر حامل سوخت داعش را در جاده موصل-شرقاط هدف قرار داده و منهدم کردند.

یک منبع امنیتی در صلاح الدین گفت: نیروهای ارتش عراق با حمایت بالگردها حمله داعش در نزدیکی پایگاه اسپایکر در تکریت را دفع کردند.به گفته منبع مذکور در این عملیات ده ها داعشی به هلاکت رسیده اند و نیروهای امنیتی در حال عملیات نظامی برای پاکسازی کامل تکریت هستند.

در همین حال نیروهای امنیتی دو سرکرده داعش را در منطقه مکیشیفه در جنوب تکریت که قصد فرار از منطقه العوجه به سامراء را داشتند بازداشت کردند.شاهدان عینی در استان دیالی از سرقت مغازه ها و منال در منطقه المنصوریه و به آتش کشیده شدن تعدادی از آنها از سوی تروریست ها داعش خبر دادند.

شاهدان مذکور افزودند: میدان فروش چوب در منطقه ابی صیدا به محل فروش اثاثیه و دستگاه های خنک کننده ای که از منازل در المنصوریه و دلی عباس دزیده شده اند، تبدیل شده است.

از سوی دیگر ایلیا مورگانف سفیر روسیه در عراق گفت: خلبانان روسی در عملیات علیه داعش در عراق مشارکت نخواهند کرد.

سفیر روسیه در عراق تاکید کرد: حضور خلبانان روسی در عراق با هدف آموزش عراقی ها مطابق توافقنامه های امضا شده روسیه با وزرات دفاع عراق است و این بدان مفهوم نیست که خلبانان روس در عملیات ضد تروریست ها در این کشور مشارکت کنند.

مورگانف بیان کرد: عراق به کمک برای برای مقابله با داعش نیاز دارد.

وی درباره احتمال دخالت نظامی آمریکا در عراق افزود: تبعات هر عملیات نظامی در عراق با مشارکت نیروی هوایی آمریکا یا هر کشور دیگری باید مورد توجه قرار گیرد.اطلاعاتی درباره امکان عملیات نظامی در عراق از سوی آمریکا در آینده نزدیک وجود ندارد.