به گزارش پارس، آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو هئیت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با تسنیم، با اعلام اینکه شانزدهمین اجلاس دور چهارم مجلس خبرگان 11 و 12 شهریور برگزار می شود، گفت: ما در هر سال دو اجلاس در شهریور و اسفند ماه برگزار می کنیم و اجلاس امسال هم در تاریخ تعیین شده در مکان مجلس سابق تشکیل می شود.

وی در خصوص سخنرانان و رئیس این اجلاس، اظهارداشت: هنوز سخنرانان تعیین نشده‌اند و ریاست جلسه هم برعهده آیت الله هاشمی شاهرودی است.

عضو هئیت رئیسه مجلس خبرگان درخصوص اینکه آیا در این اجلاس رئیس جدید انتخاب خواهد شد؟ افزود: انشاالله آیت الله مهدوی‌کنی بهبودی و سلامتی خود را پیدا می کنند و به نیازی به انتخابات نخواهد بود. اگر هم نیازی باشد ما طبق آیین نامه عمل خواهیم کرد.

آیت الله خاتمی همچنین با اشاره به گزینه های رئیس مجلس خبرگان رهبری، اظهارداشت: گزینه ها فقط در روز اجلاس مشخص خواهد شد. البته همه ما امیدواریم آیت الله مهدوی کنی سلامت خود را پیدا کنند.

وی همچنین افزود: اعضای مجلس خبرگان روز پنجشنبه نیز با آرمان‌های امام راحل در مرقد مطهر امام(ره) تجدید میثاق و با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد.