به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در ادامه در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در مورد اینکه یکی از نمایندگان مجلس در اظهاراتی در روزهای اخیر رییس‌جمهور را متهم به جاسوسی فقهی کرده‌اند، آیا در رابطه با این موضوع قوه قضاییه وارد می‌شود یا خیر؟ گفت: من مطلبی را در این راستا نشنیده‌ام، اما اگر توهین باشد دادستان می‌تواند وارد شود. در رابطه با این مسائل از دادستان تهران موضوع را جویا می‌شوم.

وی در پاسخ به سئوال دیگر همین خبرنگار در رابطه با ادعای خانواده سردبیر روزنامه مغرب که مدتی است مفقود شده است، گفت: ایشان بازداشت نشده‌اند بلکه تصادف کرده و به بیمارستان منتقل شده‌اند؛ بنابراین این فرد مفقود نیز نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوال یکی دیگر از خبرنگاران در مورد اینکه ظاهرا به تعدادی از محکومان پرونده مه‌آفرید امیرخسروی عفو رهبری تعلق گرفته، اما به مرحله اجرا در نیامده است، اظهار کرد: هر فردی که مشمول عفو شده باشد آزاد می‌شود، اما تعدادی هستند که مجازات‌شان تقلیل یافته که آنها را داریم اما اینکه در کل به افراد عفو خورده باشد و اجرا نشده باشد را نداریم و یا اینکه شما این موضوع را به درستی متوجه نشدید.

خبرنگاری سئوال خود را اینگونه مطرح کرد که سخنگوی کمیسیون اصل 90 گفته کسانی که در فوتبال دارای فساد هستند پرونده‌شان به قوه قضاییه ارسال می‌شود آیا قوه قضاییه در این رابطه ورود پیدا کرده یا خیر؟ که محسنی‌اژه‌ای در پاسخ گفت: پرونده‌های این افراد هنوز به قوه قضاییه ارسال نشده و قوه قضاییه نسبت به شناسایی این افراد نیز اقدامی انجام نداده است.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در رابطه با اینکه تاجگردون مدعی شده پرونده‌هایی که در اتباط با تخلفات مالی در دولت نهم و دهم هستند از سوی مجلس به قوه قضاییه ارجاع داده شده، اما هنوز مسکوت مانده است، اظهار کرد: هیچ پرونده‌ای به قوه قضاییه نمی‌آید که مسکوت بماند. برخی از پرونده‌ها نیاز به بررسی مستندات دارد؛ بنابراین وقتی پرونده‌ای از مراجع رسمی مانند مجلس به قوه قضاییه ارجاع می‌شود مسکوت نمی‌ماند اما نحوه رسیدگی ممکن است متفاوت باشد. مثلا پرونده‌ای به قوه قضاییه ارجاع داده می‌شود که مدارک کافی دارد و به آن سریع رسیدگی می‌شود اما پرونده دیگر نیاز به بررسی بیشتری دارد و زمانی که طرف را احضار می‌کنند از خود دفاع می‌کند و نیاز است که تمام این موارد بررسی شود که این موضوع زمان‌بر است.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین در رابطه با آخرین وضعیت معوقات بانکی که سوال یکی دیگر از خبرنگاران بود، خاطرنشان کرد: تعدادی از افراد که دارای معوقات بانکی هستند به بانک‌ها مراجعه می‌کنند و در خصوص بدهی‌های خود با بانک صحبت و به یک نتیجه می‌رسند که این بخش خوشحال‌کننده ماجراست، اما بخش ناراحت‌کننده از نظر من این است که هنوز عزم جدی در بخش‌های مختلف بانک برای جلوگیری از معوقات بانکی را مشاهده نمی‌کنیم و این عزم جدی متاسفانه برای وصول بدهی‌ها مشاهده نمی‌شود.