به گزارش پارس به نقل از  مهر ، جنجال در مورد اقدامات شرکت امنیتی بلک واتر در عراق بویژه کشتار سال 2007 ادامه دارد به طوریکه یکی از کارمندان وزارت خارجه آمریکا مدعی شده در همان سال از سوی رئیس بلک واتر در بغداد تهدید به مرگ شده بود. 

شرکت بلک واتر یک شرکت خصوصی امنیتی است که وظیفه حفاظت از جان دیپلمات های آمریکایی حاضر در عراق و مقامات دیگر را برعهده دارد. 

این شرکت در سال های گذشته اقدامات غیر قانونی گسترده ای در عراق و دیگر کشورهای جهان از جمله افغانستان انجام داده که مهمترین مورد آن کشته شدن بیش از 15 شهروند عراقی در سال 2007 میلادی بود. 

 این تهدید چند هفته پیش از آن مطرح شد که نیروهای امنیتی بلک واتر 17 غیرنظامی عراقی را در 16 سپتامبر 2007 در میدان نسور در جنوب بغداد به قتل برسانند.

هم اکنون چهار مامور سابق بلک واتر به جرم قتل عام میدان نسور در یکی از دادگاههای آمریکا محاکمه می‌شوند. جان ریکتر، بازرس برجسته وزارت امور خارجه آمریکا در یکی از نامه های خود به تاریخ 31 اوت 2007 هشدار داده که نظارت کم بر فعالیت های بلک واتر که قرارداد یک میلیارد دلاری برای حفاظت از جان دیپلمات‌های آمریکایی دارد، شرایطی مملو از اهمال و قصور ایجاد کرده است.

به گفته این مقام آمریکایی، نیروهای امنیتی بلک واتر خود را فراتر از قانون می‌بینند. طبق یکی از نامه‌های وزارت امور خارجه آمریکا،‌دانیل کارول، مدیر پروژه‌های بلک واتر در عراق پس از یک بحث به ریکتر گفته است: می‌توانم تو را همین جا بکشم و هیچکس نه می تواند و نه می خواهد که کاری درباره آن انجام دهد، چون ما اینجا در عراق هستیم.

جان ریکتر می‌نویسد: من تهدید کارول را جدی گرفتم. ما در مناطق جنگی بودیم و ممکن بود حوادث ناگهانی پیش بیاید خصوصا اینکه مسائلی درباره قرارداد چشم‌گیر بلک واتر با وزارت خارجه آمریکا در میان بود.

در همین حال یکی از کارمندان وزارت امور خارجه که شاهد این ماجرا بود طی بیانیه‌ای جداگانه اظهارات ریکتر را تایید کرد.

شرکت امنیتی بلک واتر از جمله شرکتهایی بود که به سبب عقد قرارداد با وزارت امورخارجه آمریکا به بهانه کمک در برقراری امنیت در عراق وارد این کشور شد، اما کارمندان این شرکت به جای عمل به وظایف خود در اموری همچون قاچاق سلاح و کشتار بدون دلیل شهروندان عراقی شرکت می کردند.

در دسامبر سال 2007 میلادی، 17 نفر از مردم عراق که عمدتا زن و کودک بودند، در اثر شلیک گلوله ازسوی ماموران شرکت بلک واتر کشته شدند. ماموران این شرکت پس از این حادثه و در تلاش برای توجیه اقدام خود اعلام کردند که در روز حادثه و پس از آنکه با حمله افراد ناشناس مواجه شدند اقدام به گشودن آتش کرده اند.