به گزارش پارس به نقل از تسنیم، منابع آگاه کویتی اعلام کردند که با وجود خشم عربستان از بازگشت روابط کویت و سوریه به روال عادی و البته آشکار، این احتمال وجود دارد که روابط دو کشور در آینده­ای نزدیک از سرگرفته شود.


به گزارش پایگاه خبری احرار الحجاز، منابع آگاه کویت اعلام کردند که هرچند عربستان از بازگشت روابط کویت و سوریه به روال عادی، خشمگین خواهد شد، اما این احتمال وجود دارد که روابط دو کشور درآینده ای نزدیک، آشکارا به روال عادی بازگردد.

بنابر اعلام این منابع، چه بسا امیر کویت، سعودی­ها را به لزوم برقراری تماس علنی با بشار اسد متقاعد کرده باشد.

این در حالی است که روابط  کویت با مسئولان سوری، هیچ گاه کاملا قطع نشد و در خفا ادامه داشت، با این حال، در پی سفر امیر کویت به تهران و تلاش صباح الاحمد السالم الصباح برای ایفای نقش میانجی بین عربستان و ایران، بعید نیست که روابط کویت و سوریه به روال قبل بازگردد.

امیر کویت در این سفر، حامل  طرح از سرگیری روابط بین ریاض و تهران بود؛ طرحی که راه حل سیاسی بحران سوریه و بقای اسد در قدرت را نیز در دل خود جای داده بود.

امیر کویت در سفر به تهران توانست دوستی تهران و رضایت عربستان را جلب کند از همین رو برخی مسئولان کویتی را مکلف کرد که با مسئولان رسمی سوریه تماس گرفته و در مورد امکان از سرگیری روابط با آنان بحث و تبادل نظر کنند.

در همین ارتباط،  یک هیئت کویتی اخیرا عازم سوریه شده و با مسئولان پارلمان این کشور از جمله رئیس پارلمان و سران حزب البعث و نیز شیخ احمد حسون مفتی سوریه دیدارو گفت­ وگو کرد.
این هیئت کویتی شامل فالح مهاوش السلمان الشمری معاون مدیر سابق گارد ملی کویت و چند نماینده پارلمان این کشور بود.

از سوی دیگر یک هیئت مردمی کویتی نیز اخیر به سوریه سفر کرد که به نظر می رسد هدف از آن، میانجیگری در خصوص تعیین سرنوشت صدها کویتی است که  به گروه­های تروریستی در سوریه ملحق شده بودند.

این هیئت با استفاده از انتخاب مجدد بشار اسد به ریاست جمهوری این مناسبت را را تبریک گفته و آن را برای روشن شدن سرنوشت مفقود شدگان کویتی در سوریه مغتنم شمرد.

این هیئت کویتی تاکید کرد که این اقدام کاملا بشر دوستانه است.

در پی سفر این هیئت کویتی، مسئولان سوری تعدادی از اتباع کویت  را که در جریان ناآرامی های سوریه دستگیر شده بودند، آزاد کرده و مدارکی را نیز در خصوص فوت عده ای دیگر از اتباع کویتی در اختیار مسئولان این کشور قرار دادند.