به گزارش تسنیم، رسانه‌های عراقی اعلام کردند امروز شنبه 10 فروند جنگنده سوخو در قالب توافق نظامی که پیش از این بغداد با مسکو امضا کرده بود، به عراق تحویل شد.

همچنین خبرگزاری العراقیه به نقل از عباس البیاتی عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد این جنگند‌ها صبح امروز به یکی از فرودگاه‌های نظامی عراق رسید. بیاتی در ادامه گفت این جنگنده‌های روسی کیفیت عملیات نیروی هوایی عراق را متحول خواهد کرد و به نیروی زمینی در مبارزه علیه داعش کمک می‌کند.

وی افزود: این هواپیماها در خلال چند روز آینده به خدمت گرفته خواهند شد و چند خلبان با تجربه عراقی رهبری عملیات‌های آنها را بر عهده خواهند داشت.

نوری المالکی نخست وزیر عراق دیروز در مصاحبه با بی بی سی اعلام کرد که بغداد مجبور شده است از روسیه و بلاروس جنگنده "سوخو" خریداری کند زیرا اجرای قرارداد فروش جنگنده اف 16 آمریکا به تاخیر افتاده است.

وی افزود: عراق این جنگنده های روسی را خریدار کرد و قرار است طی روزهای آینده از آنها برای مقابله با تروریست ها استفاده شود. مالکی گفت: این جنگنده‌ها تا روزهای آینده با هدف استفاده از آنها علیه تروریست‌های تکفیری به عراق می‌رسند.