به گزارش پارس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یایر لپید، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که جامعه جهانی و بویژه ایالات متحده آمریکا در حال فاصله گرفتن از این رژیم است. وی تصریح کرد که صبر جامعه جهانی از اقدامات و سیاست های تل آویو لبریز شده است.

رهبر حزب " یش عتید" رژیم صهیونیستی همچنین تاکید کرد که تحریم های بین المللی نتایجی منفی برای اسرائیل در پی داشته است و آثار منفی آن در آینده نمایانتر خواهد شد.
لپید اضافه کرد: دلایل و شواهد نشان می دهد که تل آویو حمایت اروپا و حتی آمریکا را از دست داده است.

وی ادامه داد: بی اعتنایی جامعه بین الملل به هشدارهای اسرائیل در مورد برنامه هسته ای ایران نشان می دهد که جامعه جهانی و در راس آن آمریکا به اسرائیل اعتنایی ندارد و صبر آن ها از اقدامات و سیاست های ما به سر آمده است.
وی روابط با آمریکا را مهمترین مساله برای اسرائیل دانست.

در همین حال بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد: جامعه جهانی پس از آنکه از شکست ما از طریق راهکارهای نظامی ناامید شدند، سلاح تازه یعنی تحریم را علیه ما بکار گرفت آن ها در گذشته خواستار تحریم یهود بودند و امروز بر تحریم دولت یهودی تاکید دارند.کمپین تحریم جهانی اسرائیل پس از جنجال های اخیر در عرصه بین الملل پیرامون حمایت سکارلیت جوهانسون، نماینده شرکت "صودا ستریم" و تصمیم انجمن مطالعات آمریکا در دسامبر سال گذشته مبنی بر تحریم موسسات و نهادهای آکادمیک اسرائیل مورد توجه ویژه رسانه های غربی قرار گرفته است.

بدون تردید اقدام انجمن مطالعات آمریکا به تحریم آکادمیک اسرائیل، تصمیم سازمان اوکسفام به قطع روابط با جوهانسون، دستاوردهای کمپین تحریم رژیم صهیونیستی از جمله عدم سرمایه گذاری در شهرک های صهیونیستی، اعمال تحریم های جدید بدنبال سیاست های اتحادیه اروپا علیه شهرک های صهیونیستی، اقدام صندوق بازنشستگی هلند و بزرگ ترین بانک دانمارک به بیرون کشیدن سرمایه های خود از بانک های رژیم صهیونیستی تاکنون این رژیم را وادار به تغییر سیاست های خود نکرده و همین امر موجب افزایش بدبینی جامعه جهانی به سران و سیاست های رژیم صهیونیستی شده است.