به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: پادشاه عربستان رییس سابق سرویس اطلاعاتی این کشور را به عنوان مسئول پرونده عراق منصوب کرده است.

منابع آگاه در مصاحبه با روزنامه المنار فلسطین فاش کردند: جناح حامی " رییس سابق سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی در داخل نظام آل سعود توانستند با کمک "سعود الفیصل" وزیر امورخارجه این کشور "عبدالله بن عبدالعزیز" را در مورد بازگشت "بندر بن سلطان" به خدمات امنیتی و تعیین او به عنوان مشاور امنیتی پادشاه در امور تروریسم متقاعد کنند.

این منابع اظهار داشتند: پادشاه عربستان "بندربن سلطان" را به عنوان مسئول پرونده عراق و پیگیری آن و همچنین حمایت از باندهای تروریستی که در استان‌های عراق دست به کارهای تروریستی می‌زنند، برگزیده است.

منابع آگاه افزودند: تعیین "بندر بن سلطان" به عنوان مسئول پرونده عراق از سوی پادشاه عربستان و ماموریت جدید او ساخته روابط عربستان سعودی و اسراییل پس از شکست طرفین در پرونده سوریه است و او همان فردی است که پیش از این شخصاحامی گروه‌های تبهکار بر ضد آحاد ملت سوریه بود.

این منابع آگاه تاکید کردند: طرف‌های غربی فضای لازم را برای بازگرداندن "بندر بن سلطان" به کارهای امنیتی پس از برکناری او از سمت رییس سرویس اطلاعاتی عربستان فراهم کردند و نشست‌هایی در این باره بین در جریان حضور "عبدالله بن عبدالعزیز" در مراکش ترتیب داده‌اند.