به گزارش پارس به نقل از فارس به وین محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا لحظاتی پیش در هتل تله کبورگ شهر وین و در سومین روز مذاکرات ایران و 1+5 به صورت دوجانبه دیدار و رایزنی کردند.


آنگونه که محمدجواد ظریف دیروز عصر در جمع خبرنگاران اعلام کرد، نگارش متن پیش‌نویس توافقنامه جامع هسته‌ای آغاز شده البته با مقداری کندی و به گفته وی هنوز اختلافات بسیار اساسی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین یادآور شد: که اگر اراده سیاسی و واقع‌بینی وجود داشته باشد حتی قبل از پایان 29 تیرماه امکان حصول توافق جامع وجود دارد.

به گزارش خبرنگار فارس، روز گذشته رایزنی‌های فشرده‌ای بین تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران به ریاست عراقچی و هلگا اشمیت معاون کاترین اشتون در هتل محل اقامتشان انجام و علاوه بر آن نشست‌های سه‌جانبه‌ای نیز با حضور عراقچی، اشمیت و برخی از اعضای 1+5 برگزار شد.

وزرای خارجه ایران و 1+5 در تاریخ سوم آذرماه سال 1392 در خصوص برنامه هسته‌‌ای ایران به توافقی تحت عنوان برنامه اقدام مشترک دست یافتن که این توافقنامه 30 دیماه وارد مرحله اجرا شد و 29تیرماه پایان شش ماه گام اول این توافقنامه است. از آن زمان به بعد تا کنون ایران و 1+5 چهار دور درباره توافقنامه جامع هسته‌ای به گفت‌وگو نشستند که دور پنجم این گفت‌وگوها در حال حاضر در وین در جریان است.

به گزارش فارس این مذاکرات تا فردا نیز در این شهر ادامه دارد.