به گزارش پارس، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی تذکری در جلسه علنی امروز سه‌شنبه پارلمان، مباحثی را پیرامون سوال نمایندگان از وزرا مطرح کرد.

وی که تذکر خود را در هنگام حضور بیژن زنگنه وزیر نفت در صحن علنی مجلس بیان می‌کرد، گفت: طبق آیین‌نامه مسیر طی شدن سوال از وزرا مشخص و نمایان است؛ هیات رئیسه باید سوال را به صورت فوری به کمیسیون ارجاع داده و کمیسیون نیز موظف شده است تا پیرامون سوال اظهار نظر کند. نهایتا سوال ظرف 10 روز در دستور کار قرار می‌گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قریب به یک سال پیش و مشخصا 10 ماه گذشته سوالی را از وزیر محترم نفت مطرح کردم، این سوال پیرامون مفاسد مربوط به پرونده کرسنت بود که مباحث مرتبط با این پرونده و آخرین وضعیت آن مورد سوال قرار گرفته بود.

نادران اضافه کرد: زمانی که سوال را از هیات رئیسه پیگیری کردم، متاسفانه آن را از دستور کار خارج کردند، هنگامی که از رئیس مجلس پیرامون این سوال پرسیدم بیان شد که شورای عالی امنیت ملی مصوبه داده است.

وی با بیان اینکه مصوبات شورای عالی امنیت ملی با امضای مقام معظم رهبری نافذ است، تصریح کرد: در غیر این صورت هیچ مقامی در شورای عالی امنیت ملی نمی‌تواند برای مجلس تعیین تکلیف کند؛ از آن روز دو بار مکاتبه کردم و پیگیری‌های مکرری کردم تا متن مصوبه شورای عالی امنیت ملی که به امضای مقام معظم رهبری رسیده در ارتباط با پرونده کرسنت به چه صورت بوده است اما تاکنون هیچ مستندی را به بنده ارائه نکردند. در چنین شرایطی سوال من نیز در دستور قرار نگرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود و اختیارات نمایندگان مشخص است و کسی نمی‌تواند اختیارات وکلای ملت را کاهش دهد، اظهار داشت: ما وقتی ملزم به اجرای مصوبات نهادهای دیگر هستیم که به امضای مقام معظم رهبری رسیده باشد. فرمایشات و دستورات رهبر معظم انقلاب مطاع است و مجلس از آنها تمکین می‌کند اما اگر مصوبه ای در شورای عالی امنیت ملی وجود نداشته باشد یا به امضای مقام معظم رهبری نرسیده باشد یا حتی دبیرخانه در این موضوع تصمیم‌گیری کرده باشد اینها هیچ کدامش برای بنده الزامی نمی‌آورد.

نادران خواستار روشن شدن وضعیت سوال کرسنتی خود از وزیر نفت شد و در همین زمینه اظهار داشت: نمایندگان و ملت ایران حق دارند از مفاسد پرونده اطلاع یابند، ملت ایران حق دارد بداند در جریان پرونده کرسنت چه گذشته است و امروز ما در چه شرایطی هستیم.

پس از بیان تذکر نادران، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی که در غیاب علی لاریجانی ریاست بخشی از جلسه علنی امروز خانه ملت را بر عهده داشت، گفت: ما موضوع را بررسی می‌کنیم، اگر  چنانچه به تایید رهبر معظم انقلاب موضوع در دستور کار شورای عالی امنیت ملی بود به همان نحو عمل خواهیم کرد و اگر خارج از آن چارچوب بود، در خدمت شما هستیم.