به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه و سرپرست هیأت مذاکره‌کننده این کشور در مذاکرات ۱+۵ در جمع خبرنگاران در باره این دور از مذاکرات گفت: هیچ تغییری در موضع آمریکا درباره اندازه غنی سازی ایران دیده نمی‌شود.

وی افزود: فکر می کند که برای پیشرفت در مذاکرات ایران باید انتخاب کند و حرکتی بکند و درباره تعداد سانتریفیوژها تغییری دهد.

ریابکوف افزود: احتمالا ظرفیت غنی سازی ایران در پایان این فرآیند پایین خواهد آمد.

وی ادامه داد: با توجه به جایگاه فعلی آمریکا و موقعیت آن‌ها فکر می‌کنم ایران "باید انتخابی بکند تا فرآیند مذاکرات ادامه یابد.

ویسرپرست هیأت مذاکره‌کننده روسیه افزود: دو طرف(ایران و آمریکا) هنوز در موضوع غنی سازی و تعداد سانتریفیوژها با هم فاصله دارند و از هم دور هستند. این موضوع فقط در پایان مذاکرات با ایران حل و فصل خواهد شد.

ریابکوف ادامه داد: البته تعداد سانتریفیوژها و حجم غنی سازی در حال حاضر مورد بحث قرار نمی‌گیرد و این موضوعات مربوط به مرحله آخر مذاکرات خواهد بود.

ریابکوف در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا تغییری در موضع آمریکایی‌ها می‌بیند؟ خندید و گفت: تغییر؟ مگر قرار است آمریکا تغییر کند.

این سخنان ریابکوف درحالی بیان می‌شود که نمایندگان آمریکا و چین امروز گفتند که تهیه پیش نویس در واقع از قبل آغاز شده است و در اینجا (وین) ادامه خواهد یافت.