پايگاه خبري تحليلي «پارس»- محمد رحماني- این روزها با تحرکات اخیر نیروهای تروریستی در منطقه سخن از اعزام نیرو به عراق به درخواست این کشور به صورت جدی در محافل داخلی مطرح است، تصمیمی که با توجه به تهدیدهای نیروهای تروریستی خصوصا در رابطه با اماکن مقدسه تشیع موجب فشار افکار عمومی داخلی کشورمان مبتنی بر دخالت نظامی نیز شده است.

در این خصوص باید تذکر داد که این فرصت می تواند تبدیل به جهنمی برای ایران و عراق شود و تجربه تلخ دخالت شوروی در افغانستان برای کمک به دولت این کشور برای ما نیز تکرار شود.

اما تجربه ارزشمند تولد حزب الله لبنان و اموزش نیروهای جیش شعبی در سوریه  نوید دهنده این است که جمهوری اسلامی به جای اعزام نیروهای نظامی می تواند با آموزش گروه های شیعی جای پای خود را برای همیشه در منطقه تثبیت کند.

اوباما با درایت خود تلاش می کند با درگیر کردن ایران در یک جنگ فرسایشی و مذهبی تعادل نیرو را که به واسطه اقدامات بوش به نفع ایران تغییر کرده است را به حالت قبلی بازگرداند پر واضح است که مسئولین ایرانی با درایت خود می توانند از تهدید موجود فرصت طلایی را تدارک دیده و حزب الله نو يی را در عراق پایه گذار شوند.

اما در صورت ورود رسمی و نظامی به عراق نیابتا ایران با منطقه و سعودی ها درگیر می شود جنگی که تنها امریکا از ان سود خواهد برد...