به گزارش پارس به نقل از کیهان، سعید بیابانکی در نشست خبری دوازدهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره با اشاره به جریان شعر و ادبیات بعد از انقلاب گفت: جریان شعر و ادبیات بعد از انقلاب جریان بالنده‌ای شده که می‌توانیم بر این اساس ادعا کنیم که دارای ادبیاتی هستیم که سبک و سیاق خاص خود را دارد و از آن می‌توانیم با عنوان «ادبیات عصر انقلاب» یاد کنیم.
وی افزود: بسیاری از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاهی، به دلیل اهمیت این جریان ادبی در سه دهه گذشته، به بررسی این موضوع اختصاص یافته است. در کنار این سازمان‌هایی مانند حوزه هنری نیز طی سال‌های اخیر برای این منظور فعالیت خود را آغاز کردند. حوزه هنری از دهه 60 محور فعالیت‌های خود را در بررسی حوزه‌های مختلف هنری انقلاب اسلامی قرار داده است که همیشه یکی از محوری‌ترین موضوعات « ادبیات انقلاب» بوده است.
به گفته دبیر این جشنواره یک هزار و ۲۶۰ اثر در حوزه‌های شعر و داستان از ۳۷۷ داستان‌نویس و شاعر جوان به دبیرخانه این دوره جشنواره رسیده است که در این دوره از سه تن از شخصیت‌های ادبی استان مانند محمدعلی علومی، افسانه شعبان‌نژاد و محمد شریفی آباد تقدیر خواهد شد.
 دوازدهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره، اول تیر ساعت 9:30 در تالار ترنج استان کرمان برگزار می‌شود.