به گزارش پارس به نقل از مهر، حجت الاسلام علی خزائی در سخنان قبل از خطبه های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی در جمع زائران و مجاوران ابراز کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران تبدیل به الگوی مقاومت در برابر استکبار و زورگویان شده است.

وی ابراز کرد: کشوری که در مقابل شرق و غرب ایستادگی کرد اکنون به سربلندی در عرصه های مختلف اعتقادی، سیاسی و علمی رسیده است.

معاون وزیر اطلاعات با اشاره به توطئه های اخیر دشمن عنوان کرد: علت اصلی همه تهدیدات و تحریم‌ها علیه انقلاب اسلامی جایگاه برتر نظامی ایران است.

خزائی افزود: امروز دشمنان همه تلاش و امکانات خود را برای از بین بردن این انقلاب به کار گرفته‌اند و علت اصلی آن نیز موقعیت و جایگاه جغرافیایی ما است.

وی با بیان اینکه پشتوانه انقلاب اسلامی ایران قرآن و عترت است ادامه داد: یکی از مولفه های اصلی در هر کشوری وجود دستگاه های اطلاعاتی پر قدرت است تا بتواند امنیت را برای مردم به ارمغان بیاورد.

معاون وزیر اطلاعات  تصریح کرد: امنیت امروز کشور مرهون مجاهدت‌های شبانه روزی کارکنان وزارت اطلاعات است.

خزائی عنوان کرد: امروز دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی نظام توانسته اند در کنار دستگاه های نظامی وظیفه اشان را با ایمان به خدا به خوبی انجام دهند.

وی افزود: در جهانی که امنیت برخی از کشور ها منوط به قدرت ها و پیمان های نظامی مانند سیتو و ناتو است ما توانسته ایم با اتکا به نیرو های با اپمان خود و بدون اینکه از کسی الگو بگیریم در برابر دشمنانمان بایستیم.

خزائی در ادامه افزود: وظیفه اول وزارت اطلاعات دیدبانی است و نیروهای این وزارت باید همچون دید بانی با ایمان و تیز بین تحرکات دشمنان را دیدبانی کنند.

وی همچنین تحلیل رفتار ها و تحرکات دشمنان را یکی دیگر از وظایف مهم وزارت اطلاعات برشمرد و تاکید کرد: تحلیل و برآورد درست از تهدید ها و تحلیل دکترین دفاعی و ضد اطلاعاتی نیز جزو وظایف مهم وزرات اطلاعات است.

خزائی در بخشی دیگر از سخنانش عنوان کرد:  ایران در نگه داشتن خط مقاومت و شکست آمریکا در سوریه، لبنان و فلسطین نقش مهمی را ایفا کرده است.

خزائی با اشاره به جنایت های تکفیری ها در سوریه تصریح کرد: امروز تمام دنیا می‌دانند که جریان تکفیری برای خدشه دار کردن چهره اسلام به وجود آمده است.

معاون وزیر اطلاعات در ادامه سخنان خود گفت: مهمترین وظیفه شیعه و سنی در شرایط فعلی این است که وحدت خود را حفظ و اجازه ندهند دشمنان اسلام به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

خزائی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران نقطه پایانی بر منافع غرب در کشور بود، گفت: مردم مسلمان و دین مدار ما با تمام وجود در برابر نظام سلطه قد علم کرده و به سرعت تبدیل به یک الگو شدند.

وی در ادامه اظهار کرد: گروههای تروریستی و ˈداعشˈ با حمایت اسراییل و آمریکا دست به جنایت در کشورهای اسلامی و عراق می زنند و بلند شدن صدای "الله اکبر" در هر جا مساوی با بریدن سر انسانها و انفجار و کشته شدن زنان و کودکان و مردم بیگناه توسط این گروه ها است.

حجت الاسلام خزاعی بیان کرد: گروه های تکفیری و داعش تنها با شیعه مشکل و دشمنی ندارند بلکه عداوت خود را با اهل سنت هم نشان دادند که نمونه بارز آن می توان به جنایتهای اخیر در موصل عراق اشاره کرد.

معاون وزیر اطلاعات افزود: همان گونه که گروه تروریستی داعش اقرار کرده آنها به دلیل مقاومت نیروهای تحت حمایت کشورمان نتوانستند به حرمین شریفین عسگرین در سامرا حمله و نیات خصمانه شان را در آنجا اجرا کنند.

وی تاکید کرد: باید جبهه بزرگ از شیعه و اهل سنت در مقابل وهابیت و سلفی گری و تکفیری ها ایجاد و با این گروههای تروریستی مقابله کرد.

او با اشاره به اینکه سالانه صدهای نفر جاسوس دشمنان در زمینه های مختلف در کشور دستگیر می شوند، گفت: گاهی یک جاسوس پنج سال برای آمریکا و اسراییل جاسوسی می کند و ما با دادن اطلاعاتی نادرست آنها را در دسترسی به اطلاعات درست کور نگه می داریم.

وی حمایت از نهضت های آزادی بخش در سوریه و لبنان از طریق سیستمها و اقدامات فنی و اطلاعاتی ، انضباط و قانون گرایی و رعایت اخلاق حرفه ای و حمایت از مردم را از دیگر اقدامات و رویکردهای مهم وزارت اطلاعات دانست.

معاون وزیر اطلاعات اظهار کرد: امنیت کنونی در کشور بدون مجاهدت و حضور گسترده نیروهای اطلاعاتی و امنیتی قابل تامین نیست.

وی گفت: وزارت اطلاعات بعد از حادثه 11 سپتامبر به طور یکسره درگیر با مسائل مرتبط با القاعده در کشور است و این گروه های تروریستی از هیچ تلاشی برای انجام کارهای تروریتسی و ناامنی در حسینیه ها و مکان های زیارتی دریغ نمی کنند.

حجت اسلام خزائی گفت : گروه های تروریستی با هوشیاری ماموران وزارت اطلاعات در نیل به اهداف خود ناکام مانده اند و یک نفر از پرسنل اداره کل اطلاعات خراسان رضوی در درگیری با یکی از عناصر القاعده طی سنوات گذشته دو دستش را از دست داد.

وی همچنین با اشاره به هوشیاری نیروهای اطلاعاتی کشور از دستگیری 30 عضو القاعده در کشور خبر داد و بیان کرد: این افراد در طی یک ماه گذشته شناسائی و دستگیر شده اند.