به گزارش پارس به نقل از فارس در اسلام آباد به نقل از روزنامه «داون»، تسنیم اسلم، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در کنفرانس هفتگی خود با تأیید حمله پهپادهای آمریکایی به وزیرستان شمالی این حملات را به شدت محکوم کرد.

در حمله پهپادهای آمریکایی به «میرانشاه» مرکز وزیرستان شمالی  پاکستان دست‌کم 16 شبه‌نظامی طالبان کشته شدند.

تسنیم اسلم افزود: حمله پهپادهای آمریکایی به معنای نادیده گرفتن تمامیت ارضی و استقلال پاکستان است و چنین اقداماتی به روند صلح در منطقه آسیب می‌رساند.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که پاکستان همواره حمله پهپادهای آمریکایی را محکوم کرده اما با این وجود این حملات پس از مدتی از سر گرفته می‌شوند.

این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد که سیاست پاکستان در قبال حمله پهپادهای آمریکایی مشخص است.

اسلم در ادامه با اشاره به حملات طالبان به فرودگاه «کراچی» این کشور نیز گفت که تحقیق درباره حمله شبه‌نظامیان به فرودگاه کراچی ادامه دارد.

وی با اشاره به کشف سلاح‌های هندی از تروریست‌های فرودگاه کراچی افزود: هنوز «دهلی‌نو» را متهم نمی‌کنیم و منتظر نتیجه تحقیقات هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تأکید کرد : در آستانه برگزاری انتخابات در افغانستان تدابیر امنیتی در مرز مشترک با این کشور افزایش یافته است.

بر اساس گزارش رسانه‌های پاکستان، در حمله پهپادهای آمریکایی «حاجی‌گل» فرمانده ارشد شبکه حقانی کشته شده است.

از سوی دیگر، ارتش پاکستان، کشته شدن مفتی «سفیان» و «ابوبکر» 2نفر از اعضای مهم شبکه حقانی را در حمله پهپادهای آمریکایی تأیید کرده‌اند.

سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی.اس.آی) و طالبان محلی نیز عنوان می‌کنند که در حمله پهپادهای آمریکایی یک خودروی پر از مواد منفجره و جمعی از اعضای طالبان افغانستان نیز هدف قرار گرفته‌اند.

آن‌ها اظهار داشتند که شبکه حقانی و طالبان افغانستان در حال آماده شدن برای یک عملیات غافلگیرانه، هدف حمله پهپادها قرار گرفتند.

رسانه‌های پاکستان همچنین از کشته شدن «یاسین‌ گردیزی»، «عبد‌الله‌خان»، «جمیل»،«اسدالله اسد» و «نور‌خان» از فرماندهان طالبان افغانستان هستند که در حمله پهپادهای آمریکایی خبر داده‌اند.

این در حالی است که کارشناسان بر این باورند که علت آغاز حمله پهپادهای آمریکایی نشانه اختلاف بین اسلام‌آباد و واشنگتن است و این جنگ که بی‌ارتباط با حمله تروریستی فرودگاه کراچی نیست به صورت یک جنگ فرسایشی ادامه می‌یابد.

از سال 2008 تا کنون بیش از 2000 نفر در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در پاکستان کشته شده‌اند که بسیاری از کشته شدگان غیرنظامی بوده‌اند.

آخرین حمله پهپادهای آمریکایی در خاک پاکستان در 25 دسامبر 2013 رخ داد که منجر به کشته شدن 3 شبه نظامی شد؛ پس از آن نیز به در خواست دولت پاکستان این حملات متوقف شد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930323000208#sthash.kusjC49e.dpuf