به گزارش پارس به نقل از  تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در آئین تودیع و معارفه فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان که با حضور معاون فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه‌های اجرائی و نیز جمع زیادی از فرماندهان بخش‌های مختلف سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان و نیز سپاه استان مازندران در حسینیه امام خمینی(ره) تیپ 12 قائم آل محمد(عج) سمنان برگزار شد اظهار کرد: یکی از عوامل ظهور حضورت مهدی(عج)، جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: یکی از مهمترین علت‌های ظهور امام زمان(عج) و زمینه‌ساز آن، وجود یک حکومت و انقلاب قبل از حکومت امام زمان است که شبیه حکومت ایشان باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به روایاتی از امام باقر(ع) و امام صادق درباره زمینه‌های ظهور بیان کرد: این روایات بیان‌گر این مهم است که غیر از مردم ایران نمونه دیگری برای (مصداق) آن یافت نمی‌شود.

سعیدی با اشاره به بررسی‌های برخی از بزرگان دین درباره این روایات و نقش جمهوری اسلامی ایران در ظهور حضرت مهدی(عج) عنوان کرد: بر این اساس این روایت به طور قطع به انقلاب حضرت مهدی(عج) متصل می‌شود و این نخستین پیام امیدوار کننده، شوق آفرین و انگیزه‌ساز است.

وی با اشاره به تقاوت‌های علائم و شرایط ظهور که در روایات بیان می‌شود، اظهار کرد: برخی از روایات علائم و برخی دیگر نیز، شرایط ظهور را بیان می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: باید گفت علائم و شرایط ظهور با هم تفادت دارند.

سعیدی در تشریح علائم ظهور با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و 200 مورد علائم ظهور ذکر شده است بیان کرد: علائم ظهور حوادثی است که در مقطعی از تاریخ اتفاق می‌افتد.

وی افزود: این علائم در قرن‌های گذشته بیان شده و بیشتر آنها در طول تاریخ و در مقاطعی از زمان اتفاق افتاده است که هیچ ارتباطی با ظهور ندارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تشریح دیگر تفاوت‌های عمده علائم و شرایط ظهور با اشاره به اینکه شرایط ظهور امام زمان(عج) به ظهور ایشان وصل است خاطرنشان کرد: اما علائم ظهور با ظهور فاصله دارد.

سعیدی با بیان اینکه علائم ظهور علت برای ظهور نیست عنوان کرد: اما شرایط ظهور برای ظهور علت است و برای ظهور باید ابتدا علت‌های آن فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه ممکن است علائم ظهور اتفاق بیفتد ولی ظهور محقق نشود بیان کرد: بر این اساس باید یک سری آمادگی‌هایی برای ظهور فراهم شود.

‌نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اهمیت شرایط ظهور برای تحقق ظهور امام زمان(عج) بیان کرد: باید جمعیت، قوم، انقلاب، حکومت و ملتی زمینه را برای ظهور آماده کنند که این زمینه‌ها غیر از علائم ظهور است.

سعیدی خاطرنشان کرد: این جمعیت کسانی بوده که سبب ساز و بسترساز هستند و باید شرایط ظهور را آماده کنند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس بسیاری از شواهد جمهوری اسلامی ایران بسترساز ظهور امام زمان(عج) است اظهار کرد: این تکلیف و  افتخار فوق العاده بر دوش مقام معظم رهبری و ملت ایران قرار داده شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران‌ گفت: ملت ایران باید بداند در این مسیر، چه تکلیف و رسالتی بر عهده دارند.

‌سعیدی با اشاره به اینکه فراهم شدن شرایط ظهور نیازمند برخی آمادگی‌ها است تصریح کرد: نخستین آمادگی، آمادگی فردی است که هیچ ربطی به ظهور ندارد.

وی با اشاره به اینکه افراد زیادی در طول تاریخ وجود دارند که انسان‌های خوبی بوده‌اند، ولی حتی یک گام کوچک نیز برای فراهم سازی شرایط ظهور برنداشته‌ و یک کلام و یک شعار برای این مهم بر نداشته‌اند گفت: همه کسانی که بعد از غیبت کبری، پرچم مبارزه علیه ظلم را بر دست گرفته و در برابر ظلم و فساد و بی‌بندوباری ایستادگی کردند عامل و زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمادگی سبب ساز را دومین آمادگی لازم برای فراهم‌سازی زمینه‌های ظهور امام زمان(عج) عنوان و تصریح کرد: این مهم به این معنی است که انسان در عین اینکه فرد خوبی است باید در شبانه‌روز تمام توان و جهاد خود برای زمینه ‏سازی ظهور امام زمان(عج) صرف کرده و عوامل ظهور را فراهم کند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از مهمترین علت‌ها و زمینه‌های ظهور است خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین علت‌های ظهور و زمینه‌ساز آن، وجود حکومت و انقلابی قبل از حکومت امام زمان(عج) است که شبیه به حکومت ایشان باشد.

سعیدی تصریح کرد: کسانی که شعار داده‌ و رأی داده‌اند و برای این انقلاب قدم برمی‌دارند، در ظهور امام زمان(عج) سهیم هستند.

‌نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ممکن است فردی، انسان خوبی باشد ولی هیچ کاری برای ظهور امام زمان(عج) انجام نداده باشد.

سعیدی از آمادگی منطقه‌ای به عنوان سومین آمادگی برای ظهور حضرت مهدی(عج) یاد و عنوان کرد: آمادگی منطقه‌ای بدین معنا است که باید منطقه خاورمیانه برای ظهور و بروز انقلاب حضرت مهدی(عج) متحول شود.

وی با اشاره به نقش بارز و برجسته هدایت‌های امام خامنه‌ای در تحولات منطقه‌ تصریح کرد: ایستادگی انقلاب روی مسائل و اصولی که در سیاست‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری می‌بینیم در راستای همین آمادگی‌ها برای فراهم سازی شرایط ظهور است.

‌نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ‌با بیان اینکه برای ظهور حضرت مهدی(عج) آمادگی بین‌المللی نیز نیاز است گفت: به فرموده مقام معظم رهبری باید دست این لیبرال دموکراسی‌های فاسد را رو کرد.

سعیدی با اشاره به بیانات امام خامنه‌ای در مراسم سالگرد ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری به واقع، تابلوی دنیا را ترسیم کرد.

وی افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری سه نوع دولت در دنیا در مواجهه با آمریکا وجود دارد. 

‌نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران‌ عنوان کرد: یک دسته دولت‌های دنیا دولت‌هائی سلطه‌پذیر هستند که بدون اجازه آمریکا جرأت نفس کشیدن ندارند.

سعیدی دسته دوم دولت‌ها را دولت‌هائی عنوان کرد که با آمریکا مدارا می‌کنند و آمریکا در فرصت مناسب خود، از پشت به انها خنجر می‌زند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: دسته سوم نیز دولت‌هائی هستند که می‌خواهند حرفی برای گفتن داشته و در مقابل نظام سلطه بایستند.

سعیدی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران محور تقابل قطب مهدویت با قطب شیطان است خاطرنشان کرد: ملت ولایت مدار ایران در رأس تقابل با استکبار قرار دارد.