به گزارش پارس به نقل از رسا، درگیری های روزهای اخیر عراق و ناآرامی های ایجاد شده از سوی گروهک تروریستی در این کشور، بازتاب های متفاوتی را در سطح جهان داشته و جبهه گیری سران گروهک اسلامی شام و عراق علیه اماکن مقدسه،‌ احساسات شیعه و سنی را خدشه دار کرده است.

 در این میان آنچه که این روزها به وضوح دیده می شود تلاش عوامل رسانه ای غرب برای سوء استفاده از حوادث عراق و بر هم زدن اتحاد میان شیعه و سنی است که با برنامه ریزی دقیقی پیش می رود.
 به طور مثال بنگاه خبرپراکنی بی.بی.سی فارسی، ارگان وابسته به دولت انگلیس در تحلیل وقایع اخیرعراق با استفاده از تیتر جهت دار "شورشیان سنی کنترل شهر تکریک را در دست گرفتند" به شعله ور کردن آتش اختلاف شیعه و سنی پرداخت.
 بی.بی.سی در این گزارش مدعی شد که عناصر تروریست داعش شورشیان سنی هستند که گرایشات تند ضد شیعه دارند و همچنین اهداف خود را از شهرهای شیعه نشین انتخاب کرده اند. روشن است که این رسانه انگلیسی می کوشد تا از یکسو داعش را به اهل سنت منسوب نماید و از سوی دیگر احساسات و غیرت دینی شیعیان را برانگیزد.
 این رسانه سلطنتی انگلیس همچنین در ادامه این گزارش پرده از نقشه خود بر می دارد و با ایجاد تقابل صریح میان شیعه و سنی  از مقتدا صدر به عنوان "رهبر گروه پیکار جوی شیعه" نام می برد که قصد دارد با "گروه های پیکار جوی سنی افراطی" به مبارزه بپردازد.
 این در حالی است که این در حالی است که بسیاری از علمای اهل سنت عراق ضمن مخالفت شدید با رفتارهای این گروهک تروریستی، بارها خواهان مقابله نظامی و نابودی کامل آنان شده اند.
 روز گذشته شیخ احمد الکبیسی از علمای اهل تسنن عراق بر لزوم ایستادگی همگانی در برابر گروه تروریستی داعش در این کشور تأکید کرد.
 وی افزود: همه ملت عراق باید در برابر گروه دولت اسلامی در عراق و شام(داعش) بایستند و اجازه تحقق اهداف این گروه را ندهند.
 همچنین شیخ خالد الملا رییس بزرگ ترین تشکل سنی عراق حمله به اماکن مقدسه شیعیان را به شدت محکوم کرد و از همه مردم این کشور از شیعه و سنی خواست که به مبارزه با داعش بپردازند.
 وی تاکید کرد: عناصر تروریست گروهک داعش از جماعت اهل تسنن نیستند و جزو دشمنان ما به حساب می آیند و ما در کنار برادران شیعه به مبارزه با آنان پرداخته و اجازه تجزیه عراق را نمی دهیم.
 نکته قابل توجه اینجاست که شهرهای الانبار و موصل که این روزها آمالج حملات تروریستی داعش قرار گرفته اند اکثریت سنی نشین داشته و جنایات داعش علیه اهل سنت تردیدی باقی نمی گذارد که این اهداف گردانندگان این جماعت تکفیری نابودی اصل دین اسلام است نه مبارزه با شیعه.
سیاست تفرقه شیعه و سنی و ایجاد درگیری فرقه ای که مدتی است از سوی دستگاه های دیپلماسی غرب و رسانه های آنها دنبال می شود ترفندی برای تضعیف خط مقاومت ضداستکباری در منطقه و غارت دین و اموال مسلمانان است که از سوی دولت های غربی و آمریکا دنبال می شود.
رهبر معظم انقلاب در دیدار با سران کشورهای اسلامی در سال جاری با اشاره به نقشه شوم فرمودند: امروز در دنیا دشمنانى به‌صورت علنى با اسلام مقابله میکنند؛ مقابله‌ى آنها در درجه‌ى اول با ایجاد اختلاف است. عمیق‌ترین اختلافها و خطرناک‌ترین اختلافها، اختلافهاى عقیدتى و ایمانى است. امروز در دنیا، تحریکات ایمانى و عقیدتى براى به جان هم انداختن مسلمانان، به‌وسیله‌ى دستهاى استکبارى انجام میگیرد. یک عده‌اى، عده‌اى را تکفیر میکنند؛ عده‌اى علیه عده‌ى دیگرى شمشیر میکشند؛ برادران به جاى همکارى با یکدیگر و گذاشتن دست در دست یکدیگر، علیه برادران دست در دست دشمنان میگذارند! جنگ شیعه و سنى به راه مى‌اندازند و تحریکات قومى و طائفى را لحظه به لحظه افزایش میدهند؛ [البته] دستهایى که این کارها را میکنند، دستهاى شناخته‌شده‌اى هستند. اگر نیروى خِرَد، چراغ اندیشه و آگاهى - که قرآن ما را به آن امر کرده است - به کار بیفتد، خب دست دشمن را مى‌بینیم، انگیزه‌ى دشمن را میفهمیم.
 گفتنی است بی.بی.سی فارسی پس از گذشت چند ساعت از انتشار تیتر خبر را به " پیکارجویان داعش کنترل شهر تکریک را در دست گرفتند" تغییر داد اما متن گزارش خود در جهت تقابل شیعه و سنی تقویت کرد.