وی که خواست نامش فاش نشود ، در گفت و گو با  ایرنا افزود که اکنون نیروهای امنیتی و واکنش سریع در مراکز مختلف شهر نجف مستقر شده اند.

به گفته وی، اوضاع اکنون در شهر نجف اشرف تحت کنترل است. این منبع در همین حال خاطر نشان کرد که اکنون این دیدگاه در بین برخی از عراقی ها وجود دارد که پیروزی بشار اسد در انتخابات اخیر سوریه موجب شده است تا تروریست های عضو داعش از این کشور ناامید شده و متوجه عراق شده اند.

وی با اشاره به افزایش انفجارها در شهرهایی مانند بغداد ، بصره و حله ، این حملات را با تحولات اخیر مرتبط دانست و افزود بر اساس شنیده ها در عراق عزب ابراهیم الدوری از مقام های عالی رتبه رژیم سابق عراق در ارتباط با تصرف شهر موصل دخالت داشته است و خود وی نیز در این شهر مستقر می باشد.

این منبع خاطر نشان کرد که مردم عراق هنوز نمی دانند که دقیقا چه اتفاقی در این کشور در حال وقوع است ولی معتقدند که اوضاع رفته رفته بدتر می شود. به گفته وی، شهردار موصل به همراه برخی افراد مانند کنسول ترکیه در این شهر توسط نیروهای تروریستی داعش به گروگان گرفته شدند و چندین هزار نیروی نظامی به همراه شمار زیادی از نیروهای پلیس این شهر را ترک کرده اند. این منبع اضافه کرد: داعش امروز 15 نفر را در موصل اعدام کرد و هرج و مرج این شهر را فراگرفته و غارت مغازه ها و مراکز اداری و دولتی همچنان ادامه دارد.