به گزارش پارس به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مركز اسناد انقلاب اسلامی این مركز در جدیدترین اثر خود كتاب (خیابان 42)خاطرات مرتضی غرقی از نیورك بین سال های(1383-1389) را روانه بازار نشر كرد.

مرتضی غرقی در مصاحبه‌ای در مورد ثبت خاطراتش چنین افزود: وقتی می‌خواستم دست به قلم ببرم، این موضوع برایم اهمیت داشت كه آنچه می‌نویسم برای خوانندگان مفید باشد. معمولاً جذابیت خاطراتِ مكتوب افراد به عوامل متعددی بستگی دارد: شخصیت خاطره‌نویس، موقعیت شغلی او و تاریخ یا زمان حوادثی كه او در بطن آنها بوده ‌است، همگی بر خواندنی‌تر شدن خاطرات تأثیرگذارند. مأموریت خبری من زمانی در نیویورك آغاز شد كه برنامه‌ی هسته‌ای ایران در سازمان ملل متحد مطرح شده‌ بود. همچنین دوران دو رئیس‌جمهوری آمریكا، یعنی بوش و اوباما و مواضع آنان در قبال كشورمان و آغاز روند افول اقتصادی آمریكا از جمله رویدادهای مهم این دوران محسوب می‌شود. از این‌رو، در این كتاب سعی كرده‌ام تا گوشه‌هایی از تجربیات سیاسی و اجتماعی خود را در سازمان ملل و آمریكا از سال 1383 تا 1389 به نگارش درآورم. امیدوارم این خاطرات كه از منظر یك خبرنگار صداوسیما نگاشته شده‌است، مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

خیابان 42 در شمارگان 1500نسخه و 276 صفحه و به قیمت 72.000 ریال برای علاقمندان روانه بازار نشر گردیده است.

لازم به ذكر است علاقمندان جهت تهیه این كتب با تخفیف ویژه می توانند به فروشگاه این مركز در خیابان انقلاب،خیابان ۱۲فروردین،بعد از خیابان شهدای ژاندارمری نبش مجتمع ناشران و یا با شماره تلفن های۶۶۹۵۳۶۰۷ و ۶۶۹۶۱۵۳۶ تماس بگیرند.