به گزارش پارس به نقل از فارس: رئیس‌جمهوری روسیه بر اساس توافقات روز گذشته خود با «پترو پروشنکو» به نیروهای مرزبانی این کشور دستور داد تا برای ممانعت از هر نوع عبور و مرور غیرقانونی، حفاظت از مرزهای مشترک با کشور اوکراین تقویت شود.


به گزارش خبرگزاری «ایتارتاس»، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به نیروهای مرزبانی روسیه دستور داد تا اقدامات لازم برای تقویت حفاظت از مرزهای مشترک روسیه با کشور اوکراین با هدف ممانعت از عبور و مرور غیرقانونی بین دو طرف را اتخاذ کنند.

این خبر از سوی دفتر مطبوعاتی کاه کرملین منتشر شده است.

روز جمعه دفتر مطبوعاتی «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری جدید اوکراین اعلام کرده بود که مقامات مسکو و کی‌یف به توافق رسیده‌اند تا اقدامات مشترکی را برای بسته بودن خطوط مرزی در مناطق شرق و جنوب این کشور که درگیری‌های نظامی بین نیروهیا ارتش اوکراین و شبه نظامیان استقلال طلب در آنها جریان دارد، انجام دهند.

بر اساس این اطلاعات، این توافق در جریان مذاکرات کوتاه رئیس‌جمهوری منتخب اوکراین و رئیس‌جمهوری روسیه در حاشیه مراسم بزرگداشت هفتادمین سالگرد ورود متفقین به بنرد نورماندی (در خاک فرانسه) صورت گرفت.

این دیدار نخستین دیدار رهبران دو کشور، بعد از آغاز بحران سیاسی در اوکراین و تیرگی روابط دو طرف بود که تنها 15 دقیقه بطول انجامید.