به گزارش پارس به نقل از مهر، دستور کار کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته آینده به شرح زیر است:

کمیسیون اجتماعی

حضور رئیس سازمان هواشناسی در روز یکشنبه در این کمیسیون و ادامه بررسی لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل توسط اعضای کمیسیون

اعضای کمیسیون اجتماعی همچنین در روز سه شنبه لایحه اساسنامه سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی(ساتبا) و طرح بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری ها و دهیاری های کشور را بررسی می کنند.

کارگروه این کمیسیون نیز در روز شنبه لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل را بررسی می کنند.

اعضای این کارگروه در روز یکشنبه آینده طرح تسری قانون فوق العاده خاص کارمندان سازمان پزشکی قانونی و انتقال خون به کارمندان سازمان آموزش فنی و حرفه ای را بررسی می کنند.

کمیسیون بهداشت

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یکشنبه آینده در نشست مشترک با مدیرعامل محترم سازمان بیمه سلامت ایرانیان و معاونان وی در محل این سازمان حضور می یابند.

اعضای این کمیسیون در روز دوشنبه طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی(جلسه کارگروه)را بررسی می کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز سه شنبه برای پاسخگویی به سؤالات محمد دامادی نماینده ساری (دوفقره)، نادر قاضی پور نماینده ارومیه(یک فقره)، حمیدرضا پشنگ نماینده خاش و میرجاوه(یک فقره)، کمال علیپورخنکداری نماینده قائمشهر(یک فقره)، ایرج ندیمی نماینده خرم آباد(یک فقره)، امیرعباس سلطانی نماینده بروجن(یک فقره)، محمود نگهبان سلامی نماینده خواف و رشتخوار(یک فقره) در این کمیسیون حضور می یابد.

همچنین در روز سه شنبه موضوع پوشش بیمه مسؤولیت مدنی برای پزشکان با حضور ریاست محترم سازمان نظام پزشکی کشور در این کمیسیون بررسی می شود.

کمیسیون آموزش و تحقیقات

وزیر اطلاعات یکشنبه آینده برای ارائه گزارش در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی حضور می یابد.

همچنین در روز یکشنبه کمیته آموزش عالی و آموزش پزشکی برگزار می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی دوشنبه آینده در این کمیسیون حضور می یابد.

همچنین روز دوشنبه رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی در این کمیسیون حضور می یابد.

جلسه کارگروههای آموزش و پرورش، تحقیقات و فناوری، علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاهها، آموزشهای مهارتی و آموزش عالی و آموزش پزشکی در روز دوشنبه برگزار می شود.

وزیر آموزش و پرورش برای پاسخگویی به سؤالات رجبی به نمایندگی از طرف دونفر(فرهنگی، ندیمی) و کارخانه سه شنبه هفته آینده در این کمیسیون حضور می یابد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز برای پاسخگویی به سؤالات آقایان محمد سلیمانی، ندیمی، آصفری و رحیم زارع سه شنبه آینده در این کمیسیون حضور می یابد.

همچنین قرار است در جلسه روز سه شنبه این کمیسیون لایحه اساسنامه سازمان فرهنگی هنری فارسی زبانان(ایتا) بررسی شود.

کمیسیون برنامه و بودجه

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته آینده طی جلساتی طرح اجازه به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای انعقاد قرارداد کار معین با بازرسان شاغل در حوزه نظارت بر بازار اعاده شده از شورای نگهبان را مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

بررسی طرح‌های استفساریه و اصلاح بند (ب) ماده 44 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه و الحاق یک تبصره به آن، استفساریه بند 66 قانون بودجه سال 1392 کل کشور و ایجاد حساب ویژه حمایت از تولید ملی و همچنین ادامه رسیدگی به موضوعات مرتبط با وظایف کمیسیون در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

بررسی طرح اصلاح قانون برنامه و بودجه در کمیته ویژه کمیسیون روز دوشنبه ادامه می‌یابد.

روز دوشنبه سؤالات نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران، مهرداد بذرپاش نماینده تهران، پرسش ایرج عبدی، علیرضا محجوب و نادر قاضی‌پور نمایندگان خرم‌آباد و تهران و ارومیه، موسی‌الرضا ثروتی نماینده بجنورد، رضا عبداللهی، سیدعبدالکریم هاشمی، منصور آرامی و ابوالقاسم جراره و زهره طبیب‌زاده نماینده تهران بررسی می‌شود.

انتخابات هیأت رئیسه جدید کمیسیون برنامه و بودجه برای سومین اجلاسیه دوره نهم عصر دوشنبه آتی برگزار می‌شود.

استماع گزارش و بررسی منابع و مصارف ارزی کشور با حضور ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی دیگر دستور کار هفته آتی این کمیسیون است.

کارگروه اجتماعی کمیسیون روز یکشنبه طرح آموزش همگانی قرآن کریم در خانه و طرح بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

کارگروه اقتصادی به بررسی گزارش نهایی بانک مرکزی در زمینه چگونگی تخصیص منابع بانکی می‌پردازد و سپس رسیدگی به طرح اصلاح ماده 132 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه را ادامه می‌دهد.

ادامه رسیدگی به طرح استفساریه ماده 58 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت نیز در دستور کار این کارگروه قرار دارد.

کارگروه عمومی و دفاعی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس سه‌شنبه هفته بعد تفریغ بودجه سال 1391 کل کشور را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

کمیسیون انرژی

اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته آینده طی جلساتی با حضور حمید چیت‌چیان وزیر نیرو سؤالات امید کریمیان نماینده مریوان، عباس قائیدرحمت نماینده دورود و ازنا، احمد شوهانی نماینده ایلام، مهدی عیسی‌زاده نماینده شاهین‌دژ، احمد سجادی نماینده سرخس، مقداد نجف‌نژاد نماینده بابلسر و موسی‌الرضا ثروتی نماینده بجنورد را بررسی می‌کنند.

رسیدگی به آخرین وضعیت تحولات توافقنامه ژنو و نیروگاه بوشهر در دستور کار نشست روز سه‌شنبه آتی کمیسیون انرژی مجلس قرار دارد.

کیفیت بنزین پتروشیمی‌ها در رابطه با سایر بنزین تولیدی کشور هفته بعد در این کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کمیسیون امور شوراها

اعضای کمیسیون امور شوراهای مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته آینده طی جلساتی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه و تعداد نمایندگان آنها را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

روز سه‌شنبه عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور به منظور پاسخگویی به سؤالات علی ایرانپور، عبدالکریم هاشمی، فرهاد بشیری، محمود شکری، احمد جباری، رضا صابری، سید ناصر موسوی ‌لارگانی، کمال علیپور، عبدالوحید فیاضی، ابراهیم نکو و عبدالرحمان رستمیان به کمیسیون امور شوراها می‌رود.

کاگروه این کمیسیون یکشنبه آتی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان آنها را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته آینده طی جلساتی پس از مروری بر آخرین اخبار و تحولات بین‌المللی، اعضای جدید هیأت رئیسه این کمیسیون برای اجلاسیه سوم خانه ملت را انتخاب می‌کنند.

انتخابات کارگروه‌های کمیسیون عصر روز یکشنبه برگزار می‌شود.

روز سه‌شنبه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برای پاسخگویی به سؤال مشترک 12 نفر از نمایندگان، پرسش مشترک 40 نفر نماینده، سؤال ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم‌آباد، حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان، سؤال مشترک 11 نفر از نمایندگان و ایرج ندیمی نماینده لاهیجان و سیاهکل به این کمیسیون می رود.

کمیسیون اقتصادی

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته آینده طی جلساتی هیأت رئیسه جدید کمیسیون برای اجلاسیه سوم خانه ملت را برگزار می‌کنند.

بررسی مسائل و موضوع انتخاباتی در اتاق اصناف که از سوی ریاست مجلس برای رسیدگی به این کمیسیون ارجاع شده، در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

ادامه رسیدگی به لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن موضوع بررسی بندهای ارجاعی از صحن علنی مجلس و همچنین ادامه بررسی گزارش واصله به کمیسیون در ارتباط با مشکلات و مسائل کالاهای اساسی در کشور در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار دارد.

کمیسیون اصل 90

اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی یکشنبه هفته آینده نشست عمومی برای بررسی گزارش هدفمندسازی یارانه‌ها خواهند داشت.

روز سه‌شنبه نشست مشترک کمیسیون اصل 90 با مسئولان وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی، نیرو، جهادکشاورزی و دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی کل کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیرامون ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهرها برگزار می‌شود.

کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی، اقنصادی، فنی و عمرانی، ارتقای سلامت اداری، قضایی و حقوقی و سیاسی و نظامی هفته آینده به شکایات واصله رسیدگی می‌کنند.

کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس نیز هفته بعد قوانین و مقررات و ساختار مرکز پژوهش‌های مجلس (مربوط به ساختار اداری) را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

جمع‌بندی بررسی طرح الحاق موادی به قانون آیین‌نامه داخلی و جمع‌بندی طرح اصلاح مواد (104) و (158) قانون آیین‌نامه داخلی نیز در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.