به گزارش پارس به نقل از فارس، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با بیان اینکه اطمینان داریم نمایندگان منتخب مردم عراق در مجلس این کشور با نگاه به آینده، بهترین‌ها را برای نهادهای حاکمیتی برمی‌گزینند گفت: از هر تصمیمی برای تعیین نخست‌وزیر عراق استقبال می‌کنیم.


حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه کشورمان پس از بازگشتش از آنکارا با بیان اینکه روابط تهران و آنکارا راهبردی است و در موضوع سوریه نقش مشترکی را برای تحقق حل سیاسی موضوع برعهده خواهیم گرفت عنوان کرد: در این سفر گفت‌وگوهای مفیدی درباره تحولات مصر، عراق سوریه و بحرین انجام شد.

وی با بیان اینکه دیدگاه ایران و ترکیه در اصول و راهکار سیاسی در قبال سوریه متمرکز است خاطرنشان کرد: طرفین بر ضرورت گفت‌وگوی ملی موثر در بحرین تاکید کردند.

معاون وزیر خارجه با ذکر این نکته که ایران و ترکیه تحولات مصر و بازگشت این کشور به مسیر دموکراسی و تحقق اهداف انقلاب را به دقت دنبال می‌کنند یادآور شد: انتخابات مصر گامی در مسیر تحقق خواست مردم تلقی می‌شود اما تکمیل روند سیاسی و مشارکت سیاسی آحاد جامعه برای رسیدن به آینده با ثبات در مصر نیز حائز اهمیت است .

امیر عبداللهیان در خصوص عراق نیز گفت: اطمینان داریم نمایندگان منتخب مردم عراق با نگاه به آینده بهترین‌ها را برای نهادهای حاکمیتی این کشور بر خواهند گزید و هر تصمیمی که در عراق برای تعیین نخست وزیر در مجلس ملی این کشور اتخاد شود از آن استقبال می‌کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: ما عملکرد نوری المالکی نخست وزیر کنونی عراق را در مبارزه با تروریسم و توسعه کشور مثبت و مهم ارزیابی می‌کنیم.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه سفر یک روزه به ترکیه داشت و با مقامات این کشور به گفت‌وگو پرداخت بود.