پایگاه خبری تحلیلی «پارس»-آیت الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان پس از بازگشت از مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) دچار عارضه قلبی شدند و پس از اقدامات اولیه پزشکی در منزل به بیمارستان نزدیک دانشگاه امام صادق(ص) منتقل و بستری شدند. در پی این اتفاق حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای با حضور در بیمارستان بهمن، از این یار دیرینه امام و رهبری عیادت کردند.امام خامنه‌ای ضمن این عیادت، از نزدیک در جریان آخرین وضعیت درمانی رئیس مجلس خبرگان رهبری قرار گرفتند. ایشان بر بالین این عالم فرزانه، سوره حمد قرائت کردند و به همه نیز توصیه قرائت این سوره را داشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، وخامت حال آیت الله مهدوی کنی، حدود ساعت 15 روز چهارشنبه در منزل ایشان رخ داد که اقدامات سریع پزشکی برای ایشان صورت گرفت.

خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «پارس» کسب اطلاع کرد که عملیات احیای قلبی آیت الله مهدوی کنی با موفقیت صورت گرفته و در حال حاضر ایشان وضعیت نسبتا پایداری دارند به گونه ای که ضربان قلب ایشان به حالت نسبتا عادی بازگشته است.

آیت الله مهدوی کنی در چند ماه گذشته با یک عارضه قلبی مواجه بودند که نیازمند مراقبت های ویژه هستند.

 دکتر فضل‌الله صفی، پزشک معالج آیت الله مهدوی‌کنی در گفتگو با نسیم با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی بعد از تشنجی که داشته‌اند آسیب جدی مغزی دیده‌اندو امیدواریم این آسیب مغزی از بین برود؛ این آسیب از فاصله‌ای که برای انتقال از منزل تا بیمارستان بود ایجاد شده است.

وی افزود: خیلی به بازگشت ایشان خوشبین نیستم چون علائم بیمار نشان میدهد که آسیب جدی بوده و واقع بینانه این است که احتمال بازگشت زیاد نیست.

صفی همچنین خاطرنشان کرد: از 24 تا 48 ساعت آبنده مشخص میشود که امکان بازگشت ایشان هست یا خیر/ اکنون شرایطی وجود دارد که وضعیت ایشان خیلی خوشبینانه نیست.

یکی از نزدیکان رییس مجلس خبرگان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «پارس» از مردم و علاقمندان ایشان تقاضای دعا برای بهبود وضعیت این عالم فرزانه و بازگشت سلامتی کاملشان را داشتند.

به گزارش خبرنگار «پارس» از بیمارستان بهمن، آیت الله مهدوی کنی دقایقی پیش از کما خارج شده و به هوش امدند.

همچنین برای بهبودی حال ایشان مراسم دعای توسل در مسجد دانشگاه امام صادق برگزار شد.

سیدعلی میرلوحی  داماد آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری امروز پنجشنبه در بیمارستان بهمن در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت جسمی آیت‌الله مهدوی‌کنی، گفت: تغییر خاصی ایجاد نشده، اما ثبات نسبی در حال ایشان وجود دارد و اگر این ثبات باشد امید به بهبودی وجود دارد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی گلپایگانی مسوول دفتر مقام معظم رهبری و حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان با حضور در بیمارستان محل بستری آیت‌الله مهدوی‌کنی  از ایشان عیادت کرده و از نزدیک در جریان روند درمان رئیس مجلس خبرگان رهبری قرار گرفت.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز(پنجشنبه) پس از عیادت از آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس  خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پزشکی وی، گفت: وضعیت قلب آیت‌الله مهدوی‌کنی مناسب است، اما متاسفانه پس ازحمله قلبی خون به مغز دیر رسیده است.

همچنین محمدباقر قالیباف شهردار تهران، حمیدرضا مقدم‌فر معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران سرلشکر صالحی، حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی، حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی نوه امام(ره)، رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس، یت‌الله محمدعلی تسخیری رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، علی‌‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به منظور عیادت از آیت‌الله مهدوی‌کنی در بیمارستان محل بستری وی حضور یافتند.