1. باز 14 خرداد و باز داغ از دست دادن روح خدا در کالبد زمان. دریغا که خدایی سایه ای رفت از سر ما!

 امام تاریخ سازی که بلاشک سرسلسله ی علمای شیعه بود. بزرگمردی که با ایمان راسخ به خداوند و زمان شناسی، مجاهدت های خونین شیعه در اعصار مختلف را به ثمر نشانده؛ حکومتی بر مبنای اسلام ناب محمدی بنیان گذاشت. امام عزیز ما این شجره ی طیبه را در کوتاه زمانی، چنان استوار، درخشان و الهام بخش بنا کرد که نه فقط مراد و رهبر ایرانیان و شیعیان که الگویی برای تمام آزادگان و حق جویان عالم شد.

نمی دانم چگونه و با چه زبانی می توان شکر نعمت حضرت روح الله را به جا آورد؟! عالم عارفی که دیانت و آزادگی و عزت مان را مدیون ایمان و بصیرت و شجاعت اوییم. باید خدا را مدام شکر کرد که توفیق نفس کشیدن در عصر خمینی بزرگ را به ما عطا کرد و چه فخری دارد اگر ما را با برچسب سرباز خمینی بشناسند و با یاران خمینی محشورمان کنند.

خدایا در سیاهه ی اعمال ما بنویس که خمینی بزرگ را عاشقانه و از اعماق قلب دوست داریم. همین ما را بس!

2. داغ از دست دادن حضرت روح الله جگرسوزتر می شود وقتی میبینم کسانی که باید بیش از دیگران پاسدار نام و یاد و منویات خمینی بت شکن باشند زمانه را به بازی گرفته اند و به جای اهتمام دایمی بر نشر و ترویج آرای امام عظیم الشان به همنشینی های سوال برانگیز با سیاسیون یا در خوشبینانه ترین حالت، زندگی روزمره ی خود مشغولند!

باز هم خدا کند سرشان گرم همین روزمره های دنیوی باشد و نخواهند با این دنیازدگی به نشر اندیشه های امام هم بپردازند! دیروز اینستاگرام یکی از نوادگان امام را با تاسف زیاد مرور می کردم. انقلابی گری و عشق به امام و نظامش پیشکش؛ لااقل انتظار داشتم حریم های دینی را رعایت کنند! که زهی خیال باطل!

25 سال است نتوانسته اند ساختمان حرم را تکمیل کنند و هنوز مزار معنوی امام راحل در حصار داربست ها، آغشته به خاک و اسیر نابسامانی هاست. 25 سال است آرزوی دیدن و شنیدن و خواندن یک تصویر یا ترسیم نزدیک به واقع در رمان ها، فیلم ها و روایت ها از بزرگمرد تاریخ برای مان حسرت شده است! بعد از گذشت 25 سال هنوز سایت جامع یا نرم افزار و رسانه های نوین کارآمد برای دسترسی به اندیشه های امام عزیز تولید نشده است! 25 سال است نتوانسته اند یک درسنامه یا متن مدون رسا برای امام شناسی به جامعه ی تشنه آموزه های امام ارایه دهند. 25 سال است در تربیت خطبا و روایانی که بتوانند در همین ایران عزیز خودمان فقط!! چند کلام از زندگی بابرکت و وجوه مختلف اندیشه ی امام برای نسل جدید سخنرانی کنند عاجز بوده اند و . . . و...

 و افسوس و صد افسوس بر چنین میراث داران میراث خوار پرمدعای ناتوانی! کاش یک بار می آمدند و پاسخگوی افکار عمومی بودند که در این 25 سال چه کرده اند!؟

3. نمی دانم تا پیش از ظهور امام زمان (عجل الله فرجه) مرحمت و لطف الهی داشتن ولی و رهبری چون امام خمینی، شامل قوم و نسلی دیگر خواهد شد یا نه اما بدون تردید با زعامت نایب هوشمند و با صلابتی چون آیه الله خامنه ای (مدظله عالی) خداوند حجت و نعمت را بر ما ایرانیان تمام کرده است.

رهبر فرزانه ای که با تکیه بر آموزه های انقلاب حضرت روح الله، مقتدر و هوشیارانه، بدون ذره ای اعوجاج و انحراف برای تعالی اندیشه های امام راحل ایستاده تا جمهوری اسلامی را بر قله های افتخار رهنمون سازد.

14 خرداد هر سال غیر از غم و داغ از دست دادن مراد قلب ها، مرشد کل و رهبر بزرگ مان حضرت امام خمینی (قدس سره) نوعی تسکین و آرامش بابت حضور رهبر فرزانه و اندیشمند چون امام خامنه ای به همراه دارد. رهبری که بیش از هر فرد دیگری بر اندیشه های امام تاکید داشته و به امام راحل شباهت دارد. خدا را شکر که بر امت ولی هست و خدایی سایه ای هست بر سر ما.

خدایا تا انقلاب مهدی از انقلاب خمینی محافظت بفرما و ذیل سایه ی مستدام ولایت ما را از سربازان و یاوران نظام مقدس او قرار بده.