به گزارش پارس به نقل از  ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، دفتر ریاست جمهوری سوریه در این بیانیه آورده است: ریاست جمهوری سوریه از تمامی ملت‌ برای شرکت گسترده در انتخابات به منظور ساختن مرحله‌ای جدید از تاریخ سوریه قدردانی می‌کند.


ریاست جمهوری سوریه تاکید کرد: مردم سوریه همانند گذشته نشان دادند که فرهنگ زندگی، امید و رویارویی با فرهنگ مرگ و تروریسم را در دستور کار خود قرار داده‌اند. ملت سوریه امروز به همه جهان ثابت کردند که فرزندان این مرزوبوم هستند و با وجود همه تهدیدها و سختی‌ها به حاکمیت کشورشان و نیز ساختن آینده‌ای روشن برای سوریه ایمان دارند.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه شب گذشته پایان یافت و شمارش آراء از نخستین ساعات بامداد امروز(چهارشنبه) و از لحظه بسته شدن صندوق‌های رای آغاز شده است. وزارت کشور سوریه اعلام کرده است که شمارش آرا تا 48 ساعت ادامه خواهد داشت و روز پنجشنبه نتایج اعلام می‌شود.

بنابر اخبار رسیده از سوریه تا این لحظه از شمارش آراء بشار اسد، رئیس جمهوری کنونی سوریه با اختلاف چشمگیری از دو نامزد دیگر انتخابات ریاست جمهوری پیش افتاده است.

رای دهندگان به ویژه در دمشق پایتخت سوریه بیشترین آراء را به بشار اسد داده‌اند و در دیگر استان‌های این کشور از جمله حمص و استان‌های غربی سوریه نیز نتایج از پیشی گرفتن بشار اسد از دیگر رقبای خود حکایت دارد.

نتایج منتشر شده تا صبح امروز نشان می‌دهد که مشارکت مردم در استان‌های غربی و جنوبی سوریه بالا بوده است. بر اساس بیانیه وزارت کشور سوریه میزان مشارکت مردم در انتخابات در استان سویداء، واقع در جنوب این کشور به 87 درصد رسیده است که تا این لحظه بشار اسد با کسب 85732 رای از آرای این استان، پیشتاز است و پس از وی حسان النوری با 149 رای و ماهر الحجار با 134 رای قرار دارند.

در شهر بنک در منطقه القلمون دمشق نیز 25 هزار رای تاکنون شمارش شده که بیشتر آنها به نفع بشار اسد به صندوق انداخته شده است. در شهر بانیاس، واقع در ساحل غربی سوریه نیز بشار اسد تاکنون با کسب 1028 رای در صدر است.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه در حالی برگزار شد که بسیاری از کشورهای غربی و برخی از کشورهای عرب منطقه این انتخابات را غیرقانونی خوانده‌اند و مدعی هستند که بیانگر خواست واقعی ملت سوریه نیست.

دولت آمریکا نیز با "ننگین" خواندن این انتخابات اعلام کرده است که آن را به رسمیت نمی‌شناسد.