به گزارش پارس به نقل از تسنیم، نشریه «ترکیش ویکلی» نوشت: «جاکوب لو» وزیر خزانه داری آمریکا روز گذشته (دوشنبه) با اشاره به مبهم بودن گام بعدی روسیه، اعلام کرد که این وزارت خانه مجوز اعمال تحریم های بیشتر علیه مسکو را دریافت کرده است.

بر اساس این خبر، لو با حضور در کنفرانسی که به مناسبت دهمین سالگرد ایجاد دفتر مبارزه با تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه داری آمریکا در واشنگتن برگزار شد، اعلام کرد: انتخابات هفته گذشته نشانه ای امیدوار کننده برای آینده اوکراین بود اما شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه روسیه همچنان به صدور مجوز برای جریان تسلیحات، بودجه و جنگجو از مرزهای خود به اوکراین ادامه می دهد و گام های بعدی رئیس جمهور «ولادیمیر پوتین» نیز هنوز واضح نیست.

وزیر خزانه داری آمریکا گفت: رئیس جمهور (باراک اوباما) به ما این مجوز را داده است که در صورت ادامه حمایت روسیه از جدایی طلبان مسلح در شرق اوکراین، اقدامات قاطعانه تری را علیه مسکو اتخاذ کنیم.

این مقام ارشد وزارت خزانه داری آمریکا گفت که اروپا و گروه ۷ در مسیر تحمیل تحریم های هدفمند علیه اشخاص و نهادهایی در روسیه که به بی ثباتی در اوکراین کمک کرده اند، به آمریکا ملحق شده اند.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که از زمان وقوع بحران در اوکراین تاکنون، دولت واشنگتن افراد و نهادهایی را در روسیه به بهانه ارتباط با بحران در اوکراین تحریم کرده است؛ دولت آمریکا همچنین دارایی های افراد تعیین شده در روسیه را مسدود کرده و از صدور روادید برای آنها نیز خودداری کرده است.

دولت آمریکا همچنین شهروندان خود را از معامله با افراد و نهادهای روسیه که اسامی آنها در لیست سیاه وارد شده، منع کرده است.
تنش میان آمریکا و روسیه بر سر اوکراین در حالی همچنان ادامه دارد که قرارت است مراسم تحلیف «پترو پروشنکو» رئیس جمهور جدید اوکراین در تاریخ ۷ ژوئن برگزار شود؛ پروشنکو در انتخابات ریاست جمهوری اخیر اوکراین توانست ۵۴.۷ درصد از آراء را از آن خود کند.