بنابراین گزارش پارس به نقل از فارس، بولتون گفت:«دولت اوباما در متوقف کردن برنامه‌های هسته‌ای ایران به‌طور کامل شکست خورده است. دولت آمریکا با این نوع توافق با ایران، غنی سازی اورانیوم از سوی آن‌ها به‌رسمیت شناخته‌است.»

بولتون در ادامه با تاکید به گریز ایران از حلقه تحریم‌ها گفت:«آن‌ها در حلقه تحریم‌های بین‌المللی شکاف وارد کرده‌اند. این تحریم‌ها برنامه‌های هسته‌ای ایران را کند نکرد و تنها هزینه‌هایی را بر اقتصاد ایران تحمیل کرد.»

جان بولتون در جایی دیگر اظهار داشت:«کاخ سفید همچنین نتوانسته برنامه هسته‌ای کره شمالی را متوقف کند و شواهد آشکاری از همکاری نظامی ایران و کره شمالی در زمینه موشک‌های بالستیک در دست است.»

وی در خاتمه افزود:«برنامه هسته‌ای ایران تنها مشکل اسرائیل نیست بلکه مشکل ما هم هست و البته ما در این زمینه هیچ کاری نتوانستیم انجام دهیم. اگر من در اسرائیل بودم 5 سال قبل توان زیر ساختی هسته‌‌ای ایران را نابود می‌کردم اما دولت اوباما فقط وقت تلف کرد.»

بولتون در بخشی دیگر گفت: «ایرانی‌ها به کنه قضیه پی برده‌اند که وقتی اوباما می‌گوید همه گزینه‌ها روی میز است دیگر توجهی به این اظهارات نمی‌کنند. ایرانی‌ها این مسئله را فهمیده‌اند.»