به گزارش پارس به نقل از تسنیم،‌ محمدباقر قالیباف شهردار تهران که به دعوت وزیر صنعت و تجارت سنگاپور در اجلاس شهرداران و سران شهرهای جهان شرکت کرده است، در حاشیه این مراسم با مقامات و شهرداران شهرهای رتردام هلند، تریپولی لبنان، مدلین کلمبیا، مسقط عمان، استاندار ایالت گیفو، استاندار الجزیره و دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

قالیباف در این دیدارها درخصوص راهکارهای یکپارچگی شهر، مقاوم‏ سازی اقتصادی و زیست محیطی، همکاری با انجمن‌ها و حفظ کیفیت زندگی در مناطق مختلف شهری تأکید کرد. وی در حاشیه اجلاس شهرداران و سران شهرهای جهان گفت: امیدواریم در این اجلاس بینشی جدید نسبت به تدابیر شهری ایجاد شود. همچنین نحوه ساماندهی منابع و تأمین بودجه برای هر پروژه و بررسی قابلیت انتقال راهکارهای شهری در بافت‌های شهری از دیگر مواردی است که در این سلسله نشست‌ها بر آن تأکید داریم.

بر اساس این گزارش شهردار تهران در سفر به سنگاپور قرار است با شماری از ایرانیان فعال در بخش اقتصادی این کشور نیز دیدار و گفت وگو کند. همچنین بازدید از تعدادی از مکان‌های شهری، طرح‌های عمرانی و سیستم های خدماتی، اجتماعی و شهری سنگاپور در برنامه شهردار تهران است.