به گزارش پارس به نقل از فارس، «نور محمد نور» سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان امروز(چهارشنبه) در نشست خبری اظهار داشت: کمیسیون انتخابات ۵ هزار ۳۳۸ کارمند متخلف را از سمت خود برکنار کرد. به گفته نور، این کارمندان به دلیل دخالت در روند انتخابات، تقلب یا سهل‌انگاری از سوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان برکنار شدند.


وی افزود: با استخدام کارمندان جدید در کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، دستکم ۱۵۰۰ نفر از این افراد برای اطلاع‌رسانی در مورد انتخابات به ولایت‌های این کشور اعزام شده‌اند. سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان همچنین گفت: این کمیسیون در ۳۴ ولایت افغانستان افرادی را برای آموزش کارمندان منطقه‌ای در جهت برگزاری بهتر دور دوم انتخابات اعزام کرده است.


نور در ادامه تاکید کرد که همه مواد حساس انتخاباتی برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به ولایت‌های این کشور منتقل شده است. وی تصریح کرد: برای هر کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان، ۳۵ هزار کارت نظارت از انتخابات آماده شده تا ناظران آن‌ها بطور دقیق بتوانند بر این روند ملی نظارت کنند.


دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ۲۴ خرداد سالجاری برگزار می‌شود و ۲ کاندیدای پیشتاز دور اول انتخابات افغانستان در آن به رقابت خواهند پرداخت.