به گزارش پارس به نقل از تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی دقایقی پیش در جلسه تودیع و معارفه استاندار البرز، اظهار کرد: برکناری سیدطاهر طاهری به دلایلی که انشاالله در آن هیچ حب و بغضی نبوده، صورت گرفته و فقط ارزیابی عملکرد و سنجش آن با برنامه‌ها و شاخص‌ها و منشور دولت سنجیده شده است و در نهایت تصمیم دولت این بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در مسندهایی که قطعا پیش خواهد آمد از آقای طاهری استفاده می‌شود، افزود: نیاز به معرفی آقای حمید طحایی و تشریح تجربیات‌شان نیست، امیدواریم در جایگاهی که قرار گرفته‌اند موفق باشند.

امام خمینی(ره) کمک کردند از یوق و بندگی استکبار به طرف آزادگی قدم برداریم

وزیر کشور در ادامه سخنانش به سالگرد ارتحال امام اشاره کرد و گفت: در آستانه سالگرد امام هستیم و سی و پنج سالگی انقلاب یادگار امام و شهدا را پشت سر می‌گذاریم، امامی که نیتش خدمت خالصانه به نظام جمهوری اسلامی بود و به ما حریت را آموخت و کمک کرد تا از یوق و بندگی استکبار به طرف آزادگی قدم برداریم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: امام راحل با نیت خالصانه‌ای که داشت قلب‌ها را به سوی خود جلب کرد، با نورانیت و تلألویی که داشت اراده‌ها را مستحکم کرد و انفجار نور را در این کشور به ارمغان آورد.

وی افزود: ما همواره یاد آن بزرگمرد تاریخ را که یک تنه در مقابل زور و ظلم و جور و ستم ایستاد زنده می‌داریم و باید متعهد باشیم راه و مشی آن امام را سرلوحه کار خود قرار دهیم؛ در این ایام باید یادآوری کنیم، مجاهدت، تلاش و کوشش شهدایمان را که جان عزیزشان را برای اعتلای انقلابی که امام راحل برای ما به ارمغان آورده بود فدا کردند؛ باید یادآور شویم تلاش‌ها، زحمات و فداکاری‌های مقام معظم رهبری را که به حق جانشین امام بودند و مسیر و هدف را می‌شناختند.

امروز ایران اسلامی سرلوحه و الگوی کشورهای آزاد جهان است

وزیر کشور بیان کرد: امروز بعد از ۳۵ سال ایران افتخار دارد به عنوان کشوری هدف‌دار سرلوحه و الگوی کشورهای آزاد جهان شده است؛ ما باید قدردان این موهبت باشیم و فراموش نکنیم چه مسیری را طی کرده‌ایم و در این مسیر هر روز موفق‌تر از روز قبل دشمنان را ناامید کردیم.

وی تاکید کرد: امروز سبب افتخار است که بدانیم کسانی که ادعا می‌کردند با تحریم‌ها و تهدیدها توانسته‌اند ملت ایران را به انفعال تسلیم و عدول از ارزش‌های انقلاب بکشانند، به هدف خود نرسیدند.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به فتنه ۸۸ که به سرپرستی استبداد شکل گرفت، از انتخابات سال ۹۲ یاد کرد و گفت: علی‌رغم تبلیغات گسترده در جهت ناامید کردن مردم که از سوی استکبار جهانی صورت گرفت، ما شاهد شکوه و عظمت حضور مردم و شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بودیم، همچنین شاهد بودیم در نهایت فردی از سلاله روحانیت و مورد تائید مقام معظم رهبری که فردی روشن‌بین، معتدل و کارآمد است انتخاب شد و تمام توطئه‌های دشمن را به هم ریخت.