به گزارش پارس به نقل ازتسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، حسان النوری از نامزدهای انتخابات سوریه گفت: تصمیم من برای نامزدی تصمیمی در راستای اهداف ملی بوده است و من برنده انتخابات که از سوی ملت انتخاب می شود را خواهم پذیرفت. وی افزود: این انتخابات فقط انتخابات نیست بلکه فرایندی دموکراتیک است و سوریه پس از انتخابات همانند قبل از انتخابات نخواهد بود.

النوری بیان کرد: سوریه تک رایی به پایان رسیده است و ما هم اکنون در عصر تعددی سیاسی به سر می بریم و همسو با تغییرات جدید حرکت کرده ایم. برنامه اقتصادی و اجتماعی و اداری من با موفقیت زیادی روبرو بود.

وی تاکید کرد: من شیوه جدیدی در روند تبلیغات انتخاباتی در پیش گرفتم که شیوه معمول در جنگ پلاکاردها فرق می کند و شامل دیدارهای میدانی و دیدار با نسل جوان و ارتباط نزدیک با مردم از طریق رسانه ها و هیئت های جامعه مدنی است.

النوری بیان کرد: من با بشار اسد در موضوعات سیاسی و جنگ با تروریسم موافقم و وی حافظ وحدت و سلامت کشور در زمان بحران است. بحران رو به افول گذاشته است و این موضوعی است که پارلمان، سیاستمداران اروپایی بر آن تاکید و اصرار دارند. باید متوجه تبعات خطرناک بحران در مرحله آینده باشیم.

وی اعلام کرد: در فاصله چند روز مانده به برگزاری انتخابات در داخل سوریه ما باید در راستای وحدت ملت تلاش کنیم. حل رسانه ای مشکلات فایده ای ندارد و باید به عرصه بیاییم و برنامه های مورد درخواست ملت را اجرا کنیم. النوری احتمال داده که طی روزهای آینده تلاش های زیادی برای به شکست کشاندن انتخابات ریاست جمهوری انجام شود.

وی با اشاره به تصمیم اردن در اخراج سفیر سوریه از این کشور آن را تصمیمی نادرست خواند و آن را دارای تبعات در روابط میان دو کشور خواند و از مردم خواست که مشارکت گسترده ای در انتخابات داشته باشند.

النوری تاکید کرد: آنچه در سوریه می گذرد اقدامی علیه شخصی خاص نیست بلکه تلاشی ویران کننده برای نابودی خط مقاومت که ملت سوریه به آن ایمان دارد است. ما نمی توانیم بپذیریم که جنگ علیه رئیس جمهور است زیرا اگر این گونه است یکی از نامزدها را انتخاب می کردند. عامل بحران گروه های تکفیری مورد حمایت برخی از کشورها برای ضربه زدن به اقتصاد سوریه هستند. قطر و عربستان سعودی میلیاردها دلار برای تخریب زیر ساخت ها، سامانه های دفاع هوایی و کارخانه ها و قطع روزی مردم هزینه کرده اند.

وی بیان کرد: دشمنان در سوریه باخته اند زیرا تفکر ملت سوریه را در حرکت پشت سر رهبران خود هنگامی که خطر همه را تهدید می کند را درک نمی کنند. آنها در کنار ارتش در جنگ ضد تروریسم و تکفیری ها قرار گرفتند. اولویت در مرحله آتی توقف خونریزی و آشتی ملی و عفوم عمومی و مهار همه مخالفان و خانواده شهدا و پرداخت غرامت به آوارگان که از بحران آسیب دیده اند است.

این نامزد انتخابات اعلام کرد: به اقدامات اقتصادی به دور از فساد لازم است تا سرمایه گذاران به سوریه برگردند.