به گزارش پارس به نقل از جهان، " احمد ضوا " مدیرعامل خبرگزاری سانا لحظاتی پیش در بازدید از خبرگزاری تسنیم از بخش های مختلف این خبرگزاری بازدید کرد و در جریان نحوه فعالیت این رسانه قرار گرفت.

وی در حاشیه این بازدید و در مصاحبه با تسنیم در پاسخ به سوالی در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر مسمومیت ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه گفت: خبر مربوط به مسمومیت ولید معلم در حد یک شایعه است. وی افزود: ولید معلم در بیروت عمل جراحی باز انجام داده است ولی بحمد الله در حال بهبودی است.

مدیرعامل سانا همچنین در جمع مدیران و خبرنگاران خبرگزاری تسنیم طی سخنانی گفت: ما یک خانواده هستیم و حاضریم در خصوص فعالیت رسانه ای با خبرگزاری تسنیم همکاری داشته باشیم.

وی نوع همکاری رسانه ای با ایران را نامحدود دانست و با تاکید بر اینکه همکاری با ایران حد و مرزی ندارد، به جنگ رسانه ای و تبلیغاتی غرب علیه سوریه اشاره کرد و همکاری رسانه ای بین تهران و دمشق را ضروری برشمرد.

ضوا با اشاره به حمایت ایران از نظام سوریه در جنگ همه جانبه علیه این کشور از موضع ایران در حمایت از ملت و نظام سوریه تقدیر کرد و افزود: رهبری و ملت سوریه از رهبری و ملت ایران به دلیل پشتیبانی از سوریه تقدیر و تشکر می کنند.

وی ایران و سوریه را در یک جبهه و محور مقاومت دانست و تصریح کرد که ایران و سوریه یکی هستند و انشاء الله محور مقاومت بر اسرائیل و آمریکا پیروز خواهد شد.

مدیرعامل خبرگزاری سانا در پایان بر آمادگی همکاری رسانه ای با ایران تاکید کرد و گفت: ما آماده هرگونه همکاری بین دو خبرگزاری سانا و تسنیم هستیم.

ضوا همچنین با اشاره به اوضاع امنیتی سوریه و پیروزی های درخشان ارتش این کشور بر تروریست ها، اوضاع امنیتی را خوب و رو به بهبود توصیف و نسبت به پیروزی ارتش در آینده نزدیک بر تروریست ها ابراز امیدواری کرد.