به گزارش پارس، یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در گفت‌وگو با فارس، ضمن تایید خبر دیدار امروز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین ااشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در استانبول گفت که این دیدار امروز بعد از ظهر انجام و فردا نیز به طول خواهد انجامید.

به گفته این منبع سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران و حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان و هلگا اشمیت معاون اشتون و همچنین رئیس دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این دیدار حضور دارند.

پیش از این اعلام شده بود که محمدجواد ظریف و کاترین اشتون قبل از برگزاری دور بعدی مذاکرات ایران و گروه ۱ + ۵ که قرار است ۲۶ تا ۳۰ خرداد در وین برگزار شود، با یکدیگر دیدار و در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و توافقنامه جامع هسته‌ای به رایزنی بپردازند.
در چهارمین دور مذاکرات ایران و ۱ + ۵ که از ۲۴ تا ۲۶ اردیبهشت ماه در وین برگزار شد، قرار بود که نگارش پیش نویس توافقنامه جامع هسته‌ای ایران آغاز شود که به دلیل زیاده خواهی‌های طرف مقابل پیشرفت ملموسی در این زمینه حاصل نشد و قرار شد که در دور بعدی به این موضوع پرداخته شود.

ایران و گروه ۱ + ۵ در تاریخ سوم آذر ماه ۱۳۹۲ در شهر ژنو در خصوص «برنامه اقدام مشترک» به توافق دست یافتند و این توافقنامه ۳۰ دی ماه سال گذشته اجرایی و قرار شد پس از آن، مذاکرات درباره گام پایانی توافقنامه ژنو(راه‌حل جامع هسته‌ای) صورت گیرد که از آن زمان تاکنون ایران و ۱ + ۵ چهار دور در شهر وین به مذاکره در این زمینه پرداختند که در سه دور قبل همه موضوعات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران مرور شد و طبق توافقات قبلی قرار بود که در دور چهارم تدوین پیش نویس متن توافقنامه جامع آغاز شود.

سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ۲۶ اردیبهشت ماه و پس از پایان چهارمین دور مذاکرات ایران و ۱ + ۵ در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که در دور پنجم مذاکرات، نگارش پیش نویس توافقنامه آغاز شود.