به گزارش پارس به نقل از فارس به نقل از شبکه خبری سی بی اس نیوز آمریکا، اوباما در جمع نظامیان مستقر در افغانستان گفت: تا آخر سال جاری میلادی، مأموریت رزمی آمریکا در افغانستان به پایان خواهد رسید و جنگ ما در این کشور «پایانی منطقی» خواهد داشت.

اوباما در عین حال در اظهار نظری مبهم گفت: اگرچه مأموریت رزمی ما در افغانستان پایان می یابد، ولی آمریکا کماکان در کنار مردم افغانستان خواهد ایستاد. وی در ادامه گفت: دیدن شما سربازان برای من الهام بخش است و من به اینجا آمده ام تا به شما بگویم که چه قدر به شما و خانواده‌هایتان افتخار می کنم.

اوباما به سربازان آمریکایی گفت: به لطف خدمات شما، القاعده در این نقطه از جهان در سراشیبی سقوط قرار دارد. وی افزود: امیدواریم توافقنامه امنیتی دوجانبه با افغانستان به نتیجه برسد تا حاصل فداکاری سربازان آمریکایی به هدر نرود.

رئیس جمهور آمریکا اشاره جالبی به بیکاری بخشی از کهنه سربازان آمریکایی داشت و گفت: به کارفرماهای آمریکایی می گویم که اگر می خواهید کسی را استخدام کنید که کار را به درستی انجام دهد، کهنه سربازان را استخدام کنید.

اوباما با گفتن این جمله که «من آمده‌ام تا از شما تشکر کنم، من آمده‌ام تا بگویم که به شما افتخار می کنم» سخنان خود را پایان داد.