به گزارش پارس به نقل از ایسنا، اسماعیل کوثری در مراسمی که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، گفت: حمله به خرمشهر یک تجاوز آشکار از سوی رژیم بعثی عراق وبه خواست ابرقدرت‌ها بود؛ چراکه استکبار نمی‌خواست حکومتی غیر از خواست واراده آن‌ها روی کار بیاید و به همین خاطر پس ازپیروزی انقلاب اسلامی به توطئه‌ها ونقشه‌هاای متعدد برای جلوگیری از پیشروی انقلاب در سطح جهان دست زدند که حمله به ایران با تقویت وتجهیز رژیم بعثی عراق از جمله این اقدامات بود.


وی افزود: توطئه‌های دشمنان در طول ایام انقلاب و پس از پیروزی انقلاب به دلیل روحیه استکبارستیزی ومقاومت و ایثارمردم و مدیریت ولایت فقیه به نتیجه نرسیده است و آن‌ها همواره از ملت بزرگ ایران شکست خورده‌اند.

وی با اشاره به علل شکست دشمن در خرمشهر وآزادسازی آن گفت: خرمشهر پس از ۳۴ شبانه‌روز مقاومت مردمی ولی با خیانت بنی‌صدر سقوط کرد و سرانجام که خیانت بنی‌صدرآشکار شد و او ازکشور فرار کرد نیروهای بسیج، سپاه و جهادسازندگی و مردم باهم متحد شدند ودرنتیجه موجبات خلق حماسه‌ای ماندگار را فراهم کردند.

این نماینده مجلس یادآورشد: مدیریت وروحیه جهادی بنیانگذارانقلاب وروحیه ایثاروشهادت مردم و مقاومت آن‌ها وابتکار عمل فرماندهان جنگ باعثشکست حصرآبادان و آزادسازی خرمشهر شد و اگراین ویژگی‌ها نبود، دشمن موفق به تجاوز به قسمت اعظمی از خاک کشور می‌شد. وی ادامه داد: در شرایط کنونی ما باید از تجربیات گذشته برای مقابله با دشمنان استفاده کنیم تا نقشه‌های دشمنان را نقش برآب نمائیم.

وی با اشاربه مسائل سوریه وموضع ایران دراین‌باره گفت: برخی که تا نوک بینی خود را نمی‌بینند عنوان می‌کنند که مسائل سوریه ارتباطی به ایران ندارد، در حالی که اگر ماسوریه را رها کنیم امنیت خودمان هم به خطرمی‌افتد؛ البته باید گفت که ما به سوریه کمکی نکردیم وفقط تجربیات خود رادر اختیار این کشور قراردادیم.

کوثری افزود: در بحثهسته‌ای نیز دشمن از موفقیت‌های ایران عصبانی است به همین خاطر انتظاردارد که ایران درهمه مسائل پیروآن‌ها باشد ولی باید دانست که ایران از گذشته دارای انرژی هسته‌ای دربخش دارویی وبرق بوده است و امروزه نیزما این علم را بومی کرده‌ایم و دشمن باید بداند که مسئولین در این خصوص بر اساس مصلحت مردم و نظام تصمیم می‌گیرند وعمل می‌کنند.

وی تأکید کرد: باید از دشمنان پرسید که آیا آن‌ها نمی‌دانستند که ایران از سال ۵۹ دارای دانش هسته‌ا‌ی بوده، چرا در شرایط کنونی با آن مخالفت می‌کنند، پس به نتیجه می‌رسیم که هدف دشمن حکومت اسلامی ایران و مقابله با این حکومت و رهبری آن است و انرژی هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست چون دشمن از پیشرفت روزافزون انقلاب ایران به شدت هراس دارد.

وی درپایان گفت: ماباید در شرایط فعلی از تجربیات مختلف و پیروزی‌های غرورانگیز ایام انقلاب درس بگیریم وبدانیم که همه این موفقیت‌ها فقط باایمان، عزم ملی وروحیه جهادی محقق شده است وبا عمل به این ابعاد می‌توانیم در ادامه راه انقلاب موفق باشیم.