به گزارش پارس به نقل از تسنیم؛ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، طی مصاحبه‌ای با نشریه بلومبرگ در پاسخ به سؤالی درباره توافقی که منجر شود ایران به طور مداوم به مدت یک سال از آستانه برک‌آوت هسته‌ای[دستیابی به مواد اولیه لازم برای تولید بمب هسته‌ای] فاصله داشته باشد، گفت: " من فکر می‌کنم این همان اشتباهی باشد که درباره کره شمالی مرتکب شدیم. در مدت این یک سال دو مسأله بوجود خواهد آمد. اول اینکه آیا اراده و توانایی سیاسی برای مواجهه با این مسأله در عرض یک سال فراهم خواهد شد. اگر در جایی دیگر بحرانی روی دهد چه خواهد شد؟ دوم، درباره مسأله بازرسی‌های وعده داده شده باید بگویم که آنها در زمان بازرسی‌ها بود که توانستند سایت‌های زیرزمینی خود را بسازند. "

وی در ادامه افزود: " همه در منطقه با این نظر من موافق هستند که باید توانمندی غنی‌سازی ایران برچیده شود. اگر آنها دارای برنامه غنی‌سازی باشند همه به دنبال دستیابی به این توانمندی خواهند بود… بنابراین این توافق که قرار است اشاعه تسلیحات هسته‌ای را متوقف سازد خود تبدیل به عاملی برای اشاعه خواهد شد. "

وی درباره اختلاف‌نظر‌های اسرائیل و آمریکا در موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران و گفت: " آمریکایی‌ها می‌گویند که ما اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نخواهیم داد. ما می‌گوییم که ایران نباید توانایی تولید تسلیحات هسته‌ای را داشته باشد. این مواضع با یکدیگر متفاوت هستند. اگر ایرانی‌ها اجازه یابند تا به توانمندی آستانه دست یابند در این حالت حتما به سوی عبور از این آستانه حرکت خواهند کرد… ما باید توانمندی‌ آنها را از بین ببریم، اورانیوم غنی‌شده آنها را بگیریم و البته به سایر اجزای برنامه آنها نیز بپردازیم. توجیه ارائه[حق] غنی‌سازی به آنها چیست؟ آنها تمام قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده‌اند. "