به گزارش پارس به نقل از تسنیم، مریم مجتهدزاده پیش از ظهر امروز در چهارمین جشنواره خاطره نویسی زنان در عرصه دفاع مقدس با اشاره به سختی ها و مشکلات در دوران هشت سال جنگ تحمیلی اظهار کرد: نباید تصور کرد که این هشت سال به سادگی گذشت، چرا که رژیم بعثبه پشتیبانی از ابرقدرت ها برای اشغال خاک ایران آمده بود.


وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مدل جدید حکومتی را با خود به همراه آورد، گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی ملت ایران هیمنه ابرقدرت های رو فرو ریخت.

مجتهده زاده با اشاره به ترس آمریکا از اهتزاز پرچم ایران با پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران چشم ملت های آزادی خواه را باز کرد و این مسئله مستکبران و صاحبان قدرت را به واهمه واداشت.

وی با بیان اینکه عظمت جنگ هشت ساله باید به خوبی برای نسل جوان تبیین شود، اظهار کرد: زنان در تاریخ ایران و اسلام هرگز در حاشیه نبوده اند و همواره در متن حضوری مؤثر داشته اند.

مجتهد زاده با اشاره به نقش و اثرگذاری زنان در طول تاریخ تصریح کرد: نقش زنان در تشکیل خانواده سالم بسیار مهم است و خانواده سالم نیز ملت مقتدر و بزرگ را خلق می کند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، با بیان اینکه اقتدار ملت ایران سبب عظمت و بزرگی آن در جهان شده است، گفت: اگر رزمندگان و نیروهای انقلابی نبودند، کشور اکنون در این جایگاه نیود.

وی با اشاره به سیاست های خصم آلود صهیونیست علیه ملت ایران تصریح کرد: صهیونیست ها به دنبال پیرشدن میانگین سن در این ایران هستند تا بتواند از این طریق به خواسته شوم خود برسد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، با بیان این که برای افزایش نسل باید هزینه کرد، گفت: غرب با جنگ نرم به دنبال تخریب بنیان خانواده است.