به گزارش پارس به نقل از فارس از قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای انجمن تعلیم و تربیت اسلامی اظهار کرد: این انجمن از امکانات علمی و پژوهشی و تجربیات عینی و میدانی بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات این انجمن می‌تواند گام بلندی در راستای ارتقای فرهنگ اسلام، نظام و حوزه علمیه باشد ابراز کرد: وجود این انجمن با برنامه ریزی که برای آینده پیش بینی کرده است نعمت بزرگی است که خداوند به برکت پیروزی انقلاب اسلامی به ما اعطا کرده است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه اگر انقلاب نبود ما چیزی اینگونه در مباحثنداشتیم، ابراز کرد: اگر انقلاب پیروز نمی‌شد، معلوم نبود ما در حال حاضر کجا بودیم و با چه اندیشه و فکری زندگی می‌کردیم.

وی علو درجات را برای امام خمینی(ره) و افراد موثر در پیروزی انقلاب مسئلت داشت و ابراز کرد: فعالیت‌های این انجمن بسیار ارزشمند است و نشان از این دارد که خداوند نعمت دوراندیشی و وسعت نظر را به اعضای این انجمن هدیه کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه این انجمن با این گونه فعالیت‌ها سعی دارد که وضع فعلی جامعه را درک کرده تا بتواند اندیشه‌ای برای بهبود آن در آینده ارائه کند، ابراز کرد: همه کارهای مختلفی که توسط این انجمن صورت گرفته، به معنای عام کلمه زیر چتر علم قرار می‌گیرد.

وی در ادامه ابراز کرد: باید برنامه‌ریزی کرد تا معلوم شود کدام کار اولیت دارد تا نتیجه مطلوب در زمان نزدیک‌تری محقق شود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط اقتضا می‌کند که انسان پاسخگوی نیازها باشد، اظهار کرد: همه فعالیت‌هایی که توسط این انجمن پیگیری می‌شود، مهم و ضروری است.

وی با بیان اینکه خوب است در کنار این پاسخگویی‌های موقت و اتفاقی در فکر ایجاد طرح منطقی برای انجمن باشید، ابراز کرد: نیازها را براساس اولیت دسته‌بندی کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه این کارها ممکن است در معرض آسیب‌ها و آفت‌های موجود قرار گیرد، گفت: شاید کارها با عنوان‌های مختلف انجام شود، ولی دارای یک استخوان‌بندی هستند و از نظر شکل ظاهری تفاوت دارند.

وی افزود: اگر هر ارگان بخواهد فعالیت خود را از مبنا شروع کند به یک پاسخ تکراری می‌رسد، ولی اگر با یک رابطه مشخص پیش برود به نتیجه مطلوب و قابل تحسین دست پیدا می‌کند.

وی در ادامه بر اولیت‌های بندی کارها در همه امور تاکید و تصریح کرد: با توجه به اینکه پاسخگویی به همه نیازها ممکن نیست باید بر اساس پایه و فرع کارهایمان را دسته بندی کنیم.

آیت‌الله مصباح یزدی در ادامه بر طراحی نقشه جامع در انجام فعالیت‌ها تاکید و بیان کرد: نباید کارهای اصلی را فدای کارهای فرعی کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر کارها به صورت مبنایی انجام شود، ممکن است در رسیدن به هدف با مشکل روبه‌رو شویم، ابراز کرد: بسیاری از اصولی که به صورت مبنایی انجام می‌شود، ممکن است برگرفته از دکترین غرب باشد و چندان با اصول اسلامی سازگار نباشد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی بیان کرد: اگر در امور از نقشه راه اصولی استفاده کنیم، کمتر دچار آسیب‌ها خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه باید مشخص شود که رسالت این انجمن یک رسالت ستادی است یا صفی ابراز کرد: باید برای رسیدن به هدف مورد نظر و تداوم آن در آینده نیروسازی داشته باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اگر این انجمن کار ستادی را دنبال می‌کند، باید مجری را برای انجام کار پیدا کرده و خود هماهنگی لازم را بین نیروها برقرار کند، ادامه داد: اگر این انجمن کار صفی را دنبال می‌کند، باید برای انجام کار مناسب به اندازه یک وزارتخانه نیرو داشته باشد و از هزینه و وقت کافی و همچنین پشتیبانی مادی، معنوی و قانونی برخوردار باشد.

وی بر انجام صحیح امور بر شناسایی دقیق و استفاده از ظرفیت‌های موجود تاکید کرد و بیان داشت: اگر بدانیم که چه کاری می‌خواهیم انجام دهیم، با همان عده کم می‌توانیم به هدف دست پیدا کنیم.

آیت الله مصباح یزدی نیروسازی را بسیار مهم خواند و ابراز کرد: باید به نیروهایمان اصول را معرفی کنیم تا همان اصول اسلامی و دینی در آینده استمرار داشته باشد.

وی ابراز کرد: حرکت تاریخی امام و خون شهدا موجب شد تا انگیزه اسلام در ایران دمیده شود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان کلید سعادت و سعادت حقیقی را بندگی در برابر خداوند دانست و بیان کرد: تکامل ما در گرو بندگی ماست و خود پرستی مهمترین عامل انحطاط است.